A BYD 2023-ban csak három budapesti kereskedéssel indult a márka, de ez 2024-ben tovább három vidéki szalon megnyitásával már hatra bővült. A kínai márka legújabb európai modelljenek, a Sealion 7 bemutatójáról számolt be a Totalcar.
A modell az e-Platform 3 architektúrára épül, ami Dániel Ádám, a BYD műszaki támogatója szerint új, és bevált technológiák házasításából jött létre. Tény, ami tény, jól hangzik, hogy a Sealion 7 öt olyan újítást is képes felmutatni, amit a gyártó világelsőként jellemez.
Ezek egyike a CTB biztonsági architektúra, ami ultranagy szilárdságú, zárt profilú hengerelt acélgerendákat is tartalmaz. Ezek az 50 tonnás nyomószilárdságú, méhsetjszerű szerkezettel együtt egy 60 százalékkal merevebb alvázat eredményeznek. Ezt egészíti ki a 100 milliméterrel megnövelt elülső gyűrődési zóna, ami 60 százalékkal növeli a biztonságot frontális ütközés esetén.
A következő újítás a világ első sorozatgyártású 8 az 1-ben elektromos hajtáslánca, ami egy csomagban tartalmazza a járművezérlő és az akkumulátorvezérlő egységet, az áramátalakítót, az áramelosztó egységet, a DC-DC fedélzeti töltőt, a motort és az erőátviteli rendszert, 95 százalékos hatékonyság mellett. Maga a villanymotor önmagában is különleges. Percenkénti 23 ezres fordulatszámával a világ legnagyobb sebességű tömeggyártott ilyen egységének számít, ami ennek hála 10 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, miközben 1,5 százalékkal hatékonyabb.
Akinek már a 8 az 1-ben hajtáslánc is sok volt, annak a BYD következő büszkesége már biztosan túlzás lesz. A menedzsment integrációs modul a gyártó szerint a világ legintegráltabb rendszere, hiszen 16 funkciót lát el egyben. Ez nemcsak a helytakarékosság miatt előny: a kompakt kialakítással 20 százalékkal csökkent az energiafogyasztást is.
A BYD az akkumulátorok temperálása (megfelelő hőmérsékleten tartása) terén is fejlődött. Eddig a Balde akkucellákat csak az egyik oldalról temperálták, de az új megoldásnak hála már az akkutömb alján és tetején is található egy-egy hőszabályozó lemez. Ennek hála sokkal szélesebb tartományban képesek az akkumulátort hűteni vagy fűteni, így a hőszivattyú akár –30 fokos hideggel, és +60 fokos forrósággal is képes megbirkózni.
Az iTAC nevű nyomatékadaptációs rendszer is, ami segít csúszós körülmények között is az úton tartani a járművet. Havas vészfékezés esetén több mint 3,5 méterrel képes csökkenteni a féktávot, miközben nem engedi megpördülni az autót.
A Világgazdaság megírta, hogy először verte le a világ legnagyobb autógyártóját, valamint a globális piacvezető elektromosautó-gyártóját a BYD. A siker hátterében a bővülő modellválasztékuk mellett az igen erős marketingtevékenységük rejlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.