BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Helyzetkép
autópálya

Ezek az új autópályák épülnek meg Magyarországon: maradnak ingyenes szakaszok is – videó

Tovább bővül a magyarországi autópálya-hálózat! Hamarosan megkezdődhet az M100-as építése, ami Esztergomot köti majd össze az M1-essel. Videónkban annak is utánajárunk, hogy hogyan alakulnak az idei autópálya-használati díjak, és hol hajthatunk fel matricavásárlás nélkül a gyorsforgalmi szakaszokra!

Magyarország történetének egyik legkomplexebb autópálya-fejlesztése kezdődhet el Komárom–Esztergom vármegyében. A kormány jóváhagyta az M100-as autópálya kivitelezését, amely az M1-est kötné össze Esztergommal. A beruházás 500 milliárd forintba kerül majd, és három szakaszban valósul meg, 32,3 kilométer hosszan.

m30-as-miskolcot-elkerulout12
autópálya
Hamarosan az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályára is intelligens leállósávokat telepíthetnek / Fotó: Bujdos Tibor / Észak Magyarország

Az M100- autópálya megépítése állami feladat, azonban ennek a szakasznak és az M1-es autópályának a csatlakozásánál található csomóponti rész kialakítása már a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladatkörébe tartozik. A magyar gyorsforgalmi úthálózat 60 százalékának üzemeltetéséért és fejlesztéséért felelős társaság emellett legkésőbb idén szeptember elsejéig elkezdi az M1-es autópálya bővítését is. Ennek köszönhetően kétszer háromsávosra bővül az útszakasz, sőt, az intelligens leállósávok telepítése után akár kétszer négy sávon is közlekedhetünk majd.

Az idei autópálya-fejlesztéseket illetően még a Viharsarokra érdemes odafigyelni, ugyanis az M44-es autóutat valószínűleg tavasszal adják majd át a forgalomnak. Ezáltal Békéscsaba is becsatlakozik a hazai gyorsforgalmi úthálózatba, az M5-ösnél. Emellett idén még az elöregedett és elhasznált autópálya-szakaszok felújítása emelhető ki, összesen hárommillió négyzetméteren.

Drágultak az autópálya-matricák, de még mindig vannak ingyenes szakaszok

Tavaly rekordot döntött az e-matrica-vásárlások száma Magyarországon, több mint 15,2 millió darab úthasználati jogosultságot vettek a közlekedők. A legtöbb a heti országos e-matricából fogyott, közel 8 millió darabbal, majd az éves vármegyei és a havi országos következik. 2024 áprilisában vezették be a napi országos matricát, amiből több mint 1,6 milliót vásároltak az autósok. Így ez a termék népszerűbb volt, mint az éves országos vignetta.

A díjak 3,4 százalékkal emelkedtek 2024-hez képest. Jó hír azonban, hogy nem bővült a fizetős útszakaszok száma 2025-ben. Továbbra is matrica nélkül lehet felhajtani M4-es autóút Vecsés–Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közötti szakaszára; az M8-as autópályára, az M80-as autóútra, valamint az M60-as autópályán és az M9-es autóúton is vannak díjmentes szakaszok. Egyelőre az M6-os autópálya M60-as csomóponttól a horvát határig tartó szakasza is ingyenes, de ez a helyzet hamarosan megváltozhat.

Legújabb Helyzetkép-videónkat itt tekintheti meg:

A Helyzetkép korábbi adásait ide kattintva érhetik el.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.