Csütörtöktől vasárnapig 31 százalékkal olcsóbban kínálja saját márkás sertés combsonkáját a Lidl – derül ki a cég hivatalos honlapjáról. Sőt, hétvégén ugyancsak harmadával kínálja olcsóbban az egyik Serrano sonkát. És ahogyan megszokhattuk, a kiskereskedelmi láncok szinte egyszerre lépnek: a Tesco 20 százalékkal vágja vissza a füstölt-főtt sonka árát, az üzleteit átalakító Aldi 26 százalékkal kínálja olcsóbban a sertéssonkát, a Penny pedig ugyanennyivel viszi lejjebb a csirkemellsonka árát, 

Fotó: Kallus György / Világgazdaság


Másfél évnyi drasztikus drágulás után a lábukkal szavaztak a vásárlók, durván beszakadt a boltok forgalma, amelyeknek ezért lépniük kellett: az elmúlt egy hónapban szinte napi rendszerességgel jelentenek be akciókat, tartós és ideiglenes árcsökkentéseket. Mindez megerősítheti Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter várakozását, aki a Világgazdaságnak elmondta, még gyorsulhat is az mérséklésének üteme.

Milyen termékeket érinti az árcsökkentés?

Először az Aldi jelentette be a vaj árának 20 százalékos mérséklését, ezt követte a Lidl, a CBA, majd a Penny, míg a Tesco azzal érvelt, hogy leköveti a legolcsóbb piaci árazást, így végeredményben náluk is olcsóbban lehet megkapni a vajat. A termékek köre folyamatosan bővült: míg első lépésben egy-egy típus árát csökkentették, például a tésztáét vagy a sajtét, mára a mennyiség vált főszereplővé, a SPAR például 300 termékkel indította el Árzuhanás Promócióját, amit hétfőn további 70-nel bővített.

Meddig tarthat az árcsökkentés?

A KSH április 6-án teszi közzé a szektor februári eredményeit, az már mérvadó lesz arra vonatkozóan, hogy a vásárlókat mennyire győzték meg az árcsökkentések.

Az elmúlt hetek alapján valószínűtlen, hogy belátható időn belül változna a boltok árazási politikája: most nem szimplán arról van szó, hogy a valóban brutális kiskereskedelmi árverseny miatt maguktól lejjebb viszik az árszintet, hanem a beszállítók engedtek általánosan az átadói árakból. Vagyis annyi történt, hogy ezt az árcsökkenést nem tartják maguknál a boltok, hanem átengedik a fogyasztóknak.

Nem csak az élelmiszerek olcsóbbak

Nem csupán az élelmiszert árusító kiskereskedelmi láncok léptek be az árháborúba, többek között az IKEA is úgy döntött, hogy olcsóbb termékeket kínál. 

Tudjuk, hogy sokan kénytelenek ma megszorításokkal élni. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhasd ki az otthonodból, a legnépszerűbb termékeink közül néhánynak csökkentjük az árát. Az IKEA-nál mindennap keményen dolgozunk azért, hogy az árainkat a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk

– írja hivatalos honlapján a svéd vállalat.

Új korszak küszöbén a magyar Lidl – jöhet a házhoz szállítás

Sokat sejtető nyilatkozatot tett a Lidl. Ez alapján a vásárlók és a versenytársak készülhetnek arra, hogy az itthon vezető kiskereskedelmi lánc hamarosan bejelentheti az online vásárlás elindítását.