Közélet

Nem tudta megfúrni a Wizz Air a román nemzeti légitársaság megmentését

A koronavírus-járvány kitörésekor a román állam közel 37 millió eurós kölcsönt adott a TAROM-nak, azonban ez az uniós bíróság szerint nem tiltott állami támogatás. A Wizz Air korábban kifogásolta a román légitársaság megmentését.

A koronavírus-járvány, illetve a fertőzés terjedésének megelőzése érdekében tett intézkedések különösen érzékenyen érintették a légiközlekedési szektort és a légitársaságokat. Nem meglepő módon ezért több európai ország is a nemzeti légitársaság megmentése mellett döntött, amit főképp a fapados légitársaságok sérelmeztek, akár bírósági eljárás keretében is.

20231106 VecsésA Menzies Aviationnel együttműködésben teljesen elektromossá válik bizonyos Wizz Air-járatok földi kiszolgálása a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Ilyen volt például a Ryanair által az Air France és a SAS légitársaságok megmentését kifogásoló panasz, ám hazánkhoz közelebb a Wizz Air is kifogásolta a román TAROM megmentését.

A diszkont légitársaság a román állam által nyújtott 36,66 millió eurós kölcsönt engedélyező, az Európai Bizottság által hozott határozatot az Törvényszéke előtt támadta meg, ám nem járt sikerrel.

A Wizz Air ezért az Európai Unió Bíróságához fellebbezett, ám a testület csütörtöki közleménye szerint a fapados társaság most sem járt sikerrel. A TAROM-nak adott kölcsön így a Bíróság döntése értelmében nem minősül tiltott állami támogatásnak. 

Az ítéletet a bíróság is azzal indokolta, amivel az azt engedélyező bizottsági határozat is érvelt, tehát hogy a TAROM megszűnése káros hatással lenne azon román régiók összeköttetésére, amelyeket kizárólag e légitársaság szolgál ki.

 

fapados légitársaság Wizz Air
Kapcsolódó cikkek