Romániában terjeszkedik a Munch magyar fejlesztésű élelmiszermentő platform: februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányvállalataként folytatja a működését, így már közel 6 ezer partner és 3,5 millió ember menthet ételt a régióban – közölte a Munch.
A Munch tavaly több mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan. A román versenytárssal való egyesülés és a többi piacon való növekedés következtében az idén ennek a többszörösét tervezik megmenteni.
Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek partnereik között, mint a Domino Pizza és a DM.
A Munch és a Bonapp közös forgalma akár 14-szeresére nőhet a következő évben a Munch Romania jelenlegi forgalmához képest.
Az akvizíció pénzügyi részleteit nem közölték, azonban jelezték, hogy technikailag nem pénzbeli tranzakcióról, hanem egyesülésről van szó. A Bonapp alapítói a Munch társalapítóiként folytatják a közös munkát.
A tájékoztatásuk szerint a Munch magyarországi operációja a legutóbbi lezárt gazdálkodási évében, 2023-ban közel 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított.
További dinamikus növekedést várnak a következő években belföldön és nemzetközi piacokon egyaránt.
Jelenleg közel 100 csapattag dolgozik a Munch operációjában, négy országban: Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Romániában. A nemzetközi növekedéssel és az új piacok elindításával a csapat bővülése várható.
A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon.
Az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, így Bulgáriában, Horvátországban, Görögországban, Szerbiában és Szlovéniában.
A Munchot 2020-ban négy fiatal hozta létre, a platformon keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de még jó minőségű ételeket. A cégbe 2022 novemberében beolvadt a cseh alapítású Nesnezeno applikáció, 2023 tavasszal megkezdte a működését Szlovákiában, tavaly pedig Romániában is. A Munch elnyerte az Év Fenntartható Vállalkozása díjat, valamint az OMÉK-on, Magyarország legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az Élelmiszer-pazarlás megelőzéséért díjat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.