BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így forradalmasítja a McDonald’s a streaming reklámokat – még hatékonyabban érik el a nézőket

A McDonald’s új, adatvezérelt módszert alkalmaz a streaming videós hirdetéseinek mérésére. A cél az volt, hogy elkerüljék a hirdetések ismétlődését, és pontosan megmérjék, mely platformok hoznak valódi új nézőket a kampányhoz. A megközelítés nemcsak a hatékonyságot növeli a hirdetők számára, hanem a közönség számára is élhetőbb, célzottabb reklámélményt biztosít.

A McDonald’s nemcsak a gyorsételek világában jár élen, hanem a reklámozásban is. A cég most egy olyan új megközelítést vezetett be a videós hirdetései mérésére, mellyel pontosabban és hatékonyabban láthatja, mennyire eredményesek a kampányai – különösen az online streamingplatformokon. Ez nemcsak a hirdetőknek jelent nagy előrelépést, hanem hosszú távon a nézők is profitálnak belőle.

Így forradalmasítja a McDonald’s a streaming reklámokat – így még hatékonyabban érik el a nézőket
Így forradalmasítja a McDonald’s a streaming reklámokat – így még hatékonyabban érik el a nézőket / Fotó: In Green

Manapság egyre többen néznek sorozatokat, filmeket vagy különböző műsorokat interneten keresztül – például okostévén, számítógépen vagy mobiltelefonon. Ezt a fajta tartalomfogyasztást nevezzük streamingnek. A különböző streamingszolgáltatások – legyenek azok ingyenesek vagy előfizetésesek – egyre fontosabb szereplői a reklámpiacnak is, hiszen sok platformon már reklámokat is néznek a felhasználók.

A McDonald’s célja az volt, hogy minél több embert érjen el reklámjaival, de lehetőleg úgy, hogy ugyanaz a személy ne lássa a hirdetést többször különböző csatornákon keresztül. 

Ezzel elkerülhető a felesleges költés és a nézői fáradtság is. Emellett azt is meg akarták tudni, hogy melyik csatorna milyen pluszelérést hoz a kampányhoz – vagyis hol tudnak olyan embereket megszólítani, akiket máshol nem.

A kampány során kétféle streamingplatformtípust használtak.

  1. Az egyik az úgynevezett BVOD, azaz Broadcast Video on Demand, amely a hagyományos tévécsatornák online verzióit jelenti.
  2. A másik az AVOD, vagyis Ad-supported Video on Demand, ezek olyan ingyenes streamingszolgáltatások, amelyek reklámokból tartják fenn magukat – például a Pluto TV vagy a Samsung TV Plus.

A kampány lebonyolításában a McDonald’s partnere a Publicis reklámügynökség volt, a technikai hátteret pedig a The Trade Desk biztosította – ez egy digitális reklámtechnológiai cég, amely segít a hirdetőknek a hatékonyabb kampányok megvalósításában. A pontos mérésekhez a Realytics nevű szolgáltatást vették igénybe, amely képes megmutatni, melyik csatorna mekkora „pluszelérést” (angolul: incremental reach) hozott a kampányhoz – vagyis hány olyan új embert értek el az adott platformon, akiket más csatornán nem.

Az eredmények biztatók voltak: például 

a BVOD-platformokon keresztül 3,9 százalékkal több embert tudtak megszólítani, akiket sehol máshol nem értek el.

Ez jól mutatja, hogy a pontos és adatvezérelt kampánytervezés jelentős eredményeket hozhat.

Ez az újfajta megközelítés nemcsak hatékonyabbá teszi a reklámozást a cégek számára, hanem a nézők szempontjából is előnyös: kevesebb ismétlődő hirdetés jelenik meg, és a reklámok nagyobb eséllyel lesznek relevánsak számukra. A jövő hirdetése tehát nemcsak láthatóbb, hanem okosabb is lesz – ebbe az irányba mutat a McDonald’s mostani kezdeményezése.

Már nem a McDonald’s a világ legnagyobb gyorsétteremlánca

A globális gyorséttermi iparban jókora átrendeződés történt az elmúlt években: a kínai Mixue Ice Cream and Tea lánc megelőzte a McDonald’sot, és a világ legnagyobb gyorsétterem-hálózatává vált. A Mixue több mint 45 ezer üzlettel rendelkezik Ázsiában és Ausztráliában, míg a McDonald’s körülbelül 43 ezerrel, a Starbucks pedig 40 576 egységgel működik világszerte. A Mixue sikerének egyik kulcsa a megfizethető árú termékkínálat. Az üzletekben kapható fagylaltok és italok átlagosan 83 centbe kerülnek, ami különösen vonzó a gazdasági nehézségekkel küzdő fogyasztók számára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.