
Hasítanak a hibridek a német utakon, mégsem megy kukába a zöldátállás
Németországban tavaly tovább növekedett a forgalomban lévő gépjárművek száma, ezen belül nőtt a hibridek, csökkent viszont a benzines és dízeles autók száma a szövetségi gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) kedden publikált éves jelentése szerint.

Január elsején 61,1 millió gépjárművet tartottak nyilván, ami 0,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezen belül a legnagyobb állományt a személygépkocsik alkotják 49,3 millió járművel, 0,5 százalékos növekedéssel. Ezek 88,3 százaléka magáncélra volt regisztrálva, számuk 0,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest, míg a kereskedelmi forgalomban használt autók száma enyhén, 0,1 százalékkal csökkent, 5,7 millióra.
Az alternatív hajtású hibridek száma 22,2 százalékkal emelkedett 3,556 millió darabra, részesedésük 7,2 százalékot tett ki. Ezen belül a plug-in hibridek száma 4,9 százalékkal nőtt 967 ezerre, ami 2,0 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A teljesen elektromos, akkumulátoros személygépkocsik (BEV) száma 17,2 százalékkal 1,651 millióra bővült, ez 3,3 százalékos részesedést jelent.
A dízeles és benzines autók népszerűsége visszaesett Németországban
Ezzel szemben a forgalomban lévő dízeles és benzines személygépkocsik száma csökkent, 2,2 és 1,0 százalékkal, így részesedésük 28,0 és 60,6 százalékos a német utakon. Számuk összesen 43,8 millió.
A legnagyobb mértékben a forgalomba helyezett SUV-ok száma növekedett, 9,9 százalékkal, a lakóautóké 8,1 százalékkal, a terepjáróké pedig 3,6 százalékkal. Kompakt kategóriába tartozó személygépkocsik továbbra is a legnagyobb számban futnak az utakon, részarányuk 22,8 százalékos, tavaly azonban a számuk 1,2 százalékkal csökkent. A kisautók részaránya 17,4 százalékos a német utakon, számuk 1,2 százalékkal csökkent.
A német utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 10,6 év volt január elsején. Az oldtimer bejegyzésű autók száma 4,9 százalékkal 888 ezerre emelkedett.
Európában is hasonló a trend
Európában a benzinüzemű autók hanyatlása kezdi utolérni a dízelekét, mindkettőből egyre kevesebbet vásárolnak a fogyasztók. A januári európai eladásokat a hibrid autók vezették, köztük is a legnépszerűbbek a Toyota és a Renault modelljei voltak. Az elektromos autókból viszont még mindig nem fogy annyi, mint amennyit az Európai Unió szeretne.




