Németországban tavaly tovább növekedett a forgalomban lévő gépjárművek száma, ezen belül nőtt a hibridek, csökkent viszont a benzines és dízeles autók száma a szövetségi gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) kedden publikált éves jelentése szerint.
Január elsején 61,1 millió gépjárművet tartottak nyilván, ami 0,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezen belül a legnagyobb állományt a személygépkocsik alkotják 49,3 millió járművel, 0,5 százalékos növekedéssel. Ezek 88,3 százaléka magáncélra volt regisztrálva, számuk 0,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest, míg a kereskedelmi forgalomban használt autók száma enyhén, 0,1 százalékkal csökkent, 5,7 millióra.
Az alternatív hajtású hibridek száma 22,2 százalékkal emelkedett 3,556 millió darabra, részesedésük 7,2 százalékot tett ki. Ezen belül a plug-in hibridek száma 4,9 százalékkal nőtt 967 ezerre, ami 2,0 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A teljesen elektromos, akkumulátoros személygépkocsik (BEV) száma 17,2 százalékkal 1,651 millióra bővült, ez 3,3 százalékos részesedést jelent.
Ezzel szemben a forgalomban lévő dízeles és benzines személygépkocsik száma csökkent, 2,2 és 1,0 százalékkal, így részesedésük 28,0 és 60,6 százalékos a német utakon. Számuk összesen 43,8 millió.
A legnagyobb mértékben a forgalomba helyezett SUV-ok száma növekedett, 9,9 százalékkal, a lakóautóké 8,1 százalékkal, a terepjáróké pedig 3,6 százalékkal. Kompakt kategóriába tartozó személygépkocsik továbbra is a legnagyobb számban futnak az utakon, részarányuk 22,8 százalékos, tavaly azonban a számuk 1,2 százalékkal csökkent. A kisautók részaránya 17,4 százalékos a német utakon, számuk 1,2 százalékkal csökkent.
A német utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 10,6 év volt január elsején. Az oldtimer bejegyzésű autók száma 4,9 százalékkal 888 ezerre emelkedett.
Európában a benzinüzemű autók hanyatlása kezdi utolérni a dízelekét, mindkettőből egyre kevesebbet vásárolnak a fogyasztók. A januári európai eladásokat a hibrid autók vezették, köztük is a legnépszerűbbek a Toyota és a Renault modelljei voltak. Az elektromos autókból viszont még mindig nem fogy annyi, mint amennyit az Európai Unió szeretne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.