BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A legjobb európai fociligákkal összefogva növelné népszerűségét az NFL

A szurkolói bázis növelése érdekében kölcsönösen igyekszik szorosabbra fűzni kapcsolatait az NFL és Európa két vezető futballbajnoksága, a spanyol La Liga, valamint a német Bundesliga. Ennek a stratégiának a részeként nemrégiben együttműködési megállapodást kötött a Borussia Dortmund és a Pittsburgh Steelers, és hasonló kooperációról döntöttek a Valencia CF, illetve a Chicago Bears vezetői.

A labdarúgás népszerűsége folyamatosan növekszik az Egyesült Államokban, de az ottani piacban még mindig hatalmas kiaknázatlan lehetőségek rejlenek. Nem csoda hát, ha Európa vezető futballbajnokságai, a Bundesliga és a La Liga is minden eszközzel igyekszik bővíteni a tengerentúli szurkolói bázisát. Közben a világ legerősebb amerikaifutball-ligája, az NFL is igazi világmárkává vált, immár Európában is rengetegen rajonganak a tojáslabdás fociért, az NFL marketingesei pedig azon vannak, hogy ez a tábor még tovább növekedjen. 

Borussia Dortmund, NFL
A Pittsburgh Steelersszel való együttműködés óriási lehetőség az amerikai terjeszkedésre a Borussia Dortmund számára, ahogy az NFL-csapat is növelheti európai szurkolói bázisát / Fotó: bvb.de

Hogy a drukkereket minél szélesebb körben elérhessék, összefog az NFL, a Bundesliga és La Liga. A német bajnokság képviselői tavaly állapodtak meg a Relevent sportmarketing-ügynökséggel egy 17 évre szóló szerződés keretében, amely magában foglalja a meccsek közvetítési jogainak értékesítését az amerikai kontinensen, valamint a Bundesliga brandjének építését, marketingstratégia kidolgozását a szurkolók megszólítására. Hasonló szerződést írt alá még 2018-ban a La Liga vezetősége ugyanezzel az ügynökséggel, az a kontraktus, 15 évre szól.

Mindkét európai futballbajnokságot az ESPN csatorna közvetíti az Egyesült Államokban, és az NFL meccseit is ők sugározzák, így az adó folyamatos promóciót tud biztosítani a labdarúgásnak, például az amerikaifoci-meccsek szüneteiben.

Robin Austermann, a Bundesliga európai és latin-amerikai terjeszkedésért és marketingjéért felelős vezetője a múlt héten Miamiban tartott Sportel America elnevezésű konferencián kiemelte, közös stratégia része az NFL-lel való együttműködésük. Az NFL Németországban szeretné növelni a szurkolói bázisát, a Bundesliga pedig az Egyesült Államok piacán akar növekedni, szóval ezzel mindkét liga csak nyerhet. Austermann elmondta, folyamatosan egyeztetnek az NFL-vezetőivel, és nem csak néhány közvetítésre vagy a Berlinben rendezendő alapszakaszmeccsre koncentrálnak, teljes szezonra szóló, hosszú távú kooperációban gondolkodnak – derül ki a Sport Business magazin cikkéből.

Spanyolországban idén először rendeznek majd hivatalos NFL-meccset

Németországban 2022 óta már több hivatalos NFL-mérkőzést is tartottak, idén novemberben az Indianapolis Colts néz farkasszemet egy még meg nem nevezett riválissal.

Spanyolország még csak idén fog ízelítőt kapni a csúcsszintű amerikai fociból, 2025 januárjában jelentették be, hogy az ősszel kezdődő idényben valamikor egy alapszakaszmeccsnek a madridi Santiago Bernabéu Stadion fog otthont adni. Az összecsapás konkrét időpontját még nem jelentették be, és a résztvevők közül is csak az egyik csapatot ismerjük: a Miami Dolphins biztosan pályára lép majd a történelmi találkozón.

A La Liga ellenben már egy ideje igyekszik megvetni a lábát az észak-amerikai piacon.

Németországban már jóval régebben jelen van az NFL, így a fejlesztési stratégiánk és a ligával való együttműködésünk is kevésbé kiforrott, mint a németeknek, de már több NFL-játékosnak segítettünk megtapasztalni, milyen egy La Liga-meccs hangulata, a New Orleans Saints egyik futballistáját pedig flamencotánc-oktatásra és tapaskóstolásra vittük. Az ezekhez hasonló akciók fontos részét képezik a stratégiánknak, mivel így az NFL-rajongók is láthatják, mennyire szórakoztató tud lenni és milyen élményt ad egy spanyol bajnoki labdarúgó-mérkőzés

− mondta Nicolas Garcia Hemme, a La Liga észak-amerikai kirendeltségének üzletfejlesztésért felelős alelnöke.

A kölcsönös együttműködés a ligák mellett már a csapatok szintjén is megjelenik. Február végén a spanyol élvonalban szereplő Valencia jelentette be, hogy a Wasserman marketingügynökség segítségével kollaborálni fognak a Chicago Bears NFL-együttesével.

Stratégiai partnerség: összefog a Borussia Dortmund és a Pittsburgh Steelers

Egy bő hónappal később, április első napjaiban a Bundesliga egyik élcsapata, a Borussia Dortmund közölte, stratégiai partnerségre lépett a hatszoros Super Bowl-győztes Pittsburgh Steelersszel.

A Dortmund még tavaly áprilisban nyitotta meg első amerikai kirendeltségét New Yorkban, decemberben a klub delegációja kilátogatott egy pittsburghi Steelers-meccsre, nemrégiben pedig az NFL-csapat képviselői viszonozták a látogatást, és nézték meg közelebbről, milyen is egy német bajnoki mérkőzés a legendás Westfalenstadionban, vagy ahogy ma szponzorált nevén szokás emlegetni, a Signal Iduna Parkban.

Dan Rooney, a Steelers üzletfejlesztési igazgatója kiemelte, együttműködésük alapját a közös értékek adják. Mindkét csapat rendkívül erősen kötődik a szurkolótáborhoz és ahhoz a közösséghez, amelyet képvisel. Emellett mindkét város híres az acéliparáról, a kemény munka, a kitartás és a rendíthetetlen győzni akarás innen gyökerezve megjelenik mindkét klub szellemiségében, s a sárga-fekete szín is összeköti őket.

A sportvezető hozzátette, nagy várakozással tekintenek a közös munka elébe, és remélik, a két egyesület kölcsönösen segíti majd egymást a fejlődésben, hogy minél több szurkolót érhessenek el az együttműködés által.

Marc Lingenhoff, a Borussia Dortmund amerikai üzleti érdekeltségeit kezelő igazgatója elmondta, azért esett a Steelersre a választásuk, mert egy nagy múltú, patinás csapatról van szó, amely rendkívüli sikereket tudhat magáénak a futballpályán és azon kívül is.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.