BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd

A Disney újabb létszámleépítést jelentett be, amely világszerte több száz dolgozót érint, különösen a film, a televízió és a pénzügyi részlegeken belül. A vállalat a változó piaci körülményekhez próbál alkalmazkodni, miközben fenntartja kreatív kapacitását és pénzügyi stabilitását. A döntés a tavalyi, 7000 fős elbocsátási hullámot követi, ám a cég nem zár be egyetlen részleget sem teljesen.

A Disney bejelentette, hogy újabb több száz fős létszámleépítésre kerül sor világszerte, mely ezúttal elsősorban a filmes, televíziós és pénzügyi részlegeket érinti. A vállalat a gyorsan változó szórakoztatóipari környezethez való alkalmazkodás részeként racionalizálja működését, miközben igyekszik fenntartani a kreatív és technológiai innovációt, melyről világszerte ismert.

Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd
Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd / Fotó: NurPhoto via AFP

A mostani elbocsátási hullám a 2023-as nagyszabású leépítést követi, amikor mintegy 7000 dolgozótól vált meg a cég, hogy 5,5 milliárd dolláros költségmegtakarítást érjen el Bob Iger vezérigazgató irányításával. A mostani intézkedések a marketingcsapatokat, a szereposztási és fejlesztési részlegeket, valamint a vállalati pénzügyi osztályokat is érintik. A Disney közleménye szerint „sebészi pontossággal” próbálták meghatározni az elbocsátások körét annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb munkavállalót érintse a döntés. A cég hangsúlyozta: egyik részleget sem zárják be teljesen.

A kaliforniai székhelyű óriásvállalat jelenleg 233 ezer embert foglalkoztat, ebből több mint 60 ezer dolgozik az Egyesült Államokon kívül.

A Disney olyan ismert márkák tulajdonosa, mint a Marvel, a Hulu vagy az ESPN, és kiemelkedő szereplő a globális szórakoztatóiparban.

A leépítések bejelentése ugyanakkor erősebb pénzügyi eredményekkel egy időben történt: a cég 23,6 milliárd dolláros bevételt ért el az év első három hónapjában, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A növekedést elsősorban a Disney+ streamingszolgáltatás új előfizetői hajtották.

A Disney idén több új filmet is bemutatott, köztük az Amerika Kapitány: Szép új világot és az élő szereplős Hófehérke-feldolgozást. Utóbbi azonban a negatív kritikák miatt gyengébben teljesített a mozikban. Ezzel szemben a legfrissebb bemutató, a Lilo & Stitch animációs film kimagasló sikert aratott: az Egyesült Államokban rekordbevételt hozott a Memorial Day hétvégén, és világszerte már több mint 610 millió dolláros jegyeladást produkált. A Disney tehát egyszerre próbál alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és kihasználni az új tartalmakban rejlő lehetőségeket, miközben igyekszik megőrizni pénzügyi stabilitását és globális versenyképességét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.