Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd

A Disney újabb létszámleépítést jelentett be, amely világszerte több száz dolgozót érint, különösen a film, a televízió és a pénzügyi részlegeken belül. A vállalat a változó piaci körülményekhez próbál alkalmazkodni, miközben fenntartja kreatív kapacitását és pénzügyi stabilitását. A döntés a tavalyi, 7000 fős elbocsátási hullámot követi, ám a cég nem zár be egyetlen részleget sem teljesen.

A Disney bejelentette, hogy újabb több száz fős létszámleépítésre kerül sor világszerte, mely ezúttal elsősorban a filmes, televíziós és pénzügyi részlegeket érinti. A vállalat a gyorsan változó szórakoztatóipari környezethez való alkalmazkodás részeként racionalizálja működését, miközben igyekszik fenntartani a kreatív és technológiai innovációt, melyről világszerte ismert.

Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd
Hiába a jó számok, a Disney mégis újabb leépítési hullámba kezd / Fotó: NurPhoto via AFP

A mostani elbocsátási hullám a 2023-as nagyszabású leépítést követi, amikor mintegy 7000 dolgozótól vált meg a cég, hogy 5,5 milliárd dolláros költségmegtakarítást érjen el Bob Iger vezérigazgató irányításával. A mostani intézkedések a marketingcsapatokat, a szereposztási és fejlesztési részlegeket, valamint a vállalati pénzügyi osztályokat is érintik. A Disney közleménye szerint „sebészi pontossággal” próbálták meghatározni az elbocsátások körét annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb munkavállalót érintse a döntés. A cég hangsúlyozta: egyik részleget sem zárják be teljesen.

A kaliforniai székhelyű óriásvállalat jelenleg 233 ezer embert foglalkoztat, ebből több mint 60 ezer dolgozik az Egyesült Államokon kívül.

A Disney olyan ismert márkák tulajdonosa, mint a Marvel, a Hulu vagy az ESPN, és kiemelkedő szereplő a globális szórakoztatóiparban.

A leépítések bejelentése ugyanakkor erősebb pénzügyi eredményekkel egy időben történt: a cég 23,6 milliárd dolláros bevételt ért el az év első három hónapjában, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A növekedést elsősorban a Disney+ streamingszolgáltatás új előfizetői hajtották.

A Disney idén több új filmet is bemutatott, köztük az Amerika Kapitány: Szép új világot és az élő szereplős Hófehérke-feldolgozást. Utóbbi azonban a negatív kritikák miatt gyengébben teljesített a mozikban. Ezzel szemben a legfrissebb bemutató, a Lilo & Stitch animációs film kimagasló sikert aratott: az Egyesült Államokban rekordbevételt hozott a Memorial Day hétvégén, és világszerte már több mint 610 millió dolláros jegyeladást produkált. A Disney tehát egyszerre próbál alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és kihasználni az új tartalmakban rejlő lehetőségeket, miközben igyekszik megőrizni pénzügyi stabilitását és globális versenyképességét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.