Az olasz kormány gazdasági és fejlesztési programbizottsága hivatalosan is elfogadta a Szicíliát az olasz szárazfölddel összekötő függőhídról szóló nagyszabású infrastrukturális projekt végleges tervét. A Giorgia Meloni miniszterelnök vezette kabinet stratégiai jelentőségűnek minősítette az építkezést, amely évtizedek óta terítéken van, de csak most válik valósággá.
A gazdasági és fenntartható fejlődésért felelős minisztériumközi bizottság (Cipess) közlése szerint a beruházás költsége 13,5 milliárd euró, amelyet teljes egészében közpénzből finanszíroznak. A forrásokat többek között a 2024-es és 2025-ös költségvetések biztosítják. A projektet eredetileg még 1971-ben vetették fel, de a jelenlegi, jobboldali kormány tette meg az első konkrét lépéseket az építés elindítása felé 2022-ben.
A híd 3300 méteres hosszával a világ leghosszabb függő szerkezete lesz.
A tervek szerint mindkét irányban háromsávos autóút és vasútvonal fut majd rajta, napi hatezer járművel és kétszáz vonattal számolnak. A szerkezet extrém időjárási körülményeknek is ellenáll, beleértve az óránként kétszáz kilométeres szelet és a Richter-skála szerinti hetes erősségű földrengéseket is.
A hídszerkezet hajózható magassága hetvenkét méter, a két hídfőnél pedig közel négyszáz méter magas tartótornyokat emelnek. A kapcsolódó infrastruktúra részeként
Még az idén elkezdik építeni a világ leghosszabb függőhídját Szicíliában
Minden jel szerint még az idén elkezdődik a világ leghosszabb és legrégebben tervezett függőhídjának építése a Messinai-szorosban. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd mintegy 4,6 milliárd euróba kerül majd, és 2030-ra készülhet el.
Matteo Salvini infrastrukturális miniszter szerint a híd nemcsak közlekedési, hanem gazdasági katalizátor is lesz. Mint mondta, a projekt fejlődési motorként hat majd az egész olasz gazdaságra. Hozzátette: az építkezés már október előtt megkezdődhet, és ha minden a tervek szerint halad, az első járművek és vonatok 2032–2033 körül haladhatnak át a hídon.
Jelenleg a Szicília és a calabriai Villa San Giovanni közötti utazás komphajókon zajlik, amely akár több órát is igénybe vehet. A híd ezt az időt tizenöt percre csökkentené.
A projekt nem csak támogatókra talált. A Legambiente, a Greenpeace és a WWF környezetvédelmi szervezetek élesen bírálták a beruházást, költséges és kockázatos vállalkozásnak nevezve. A CGIL, Olaszország legnagyobb szakszervezete szerint a híd helyett sokkal fontosabb közmunkákra kellene költeni az állami forrásokat.
Salvini ugyanakkor folytatja a lakossági egyeztetéseket is: személyesen mutatja be a híd terveit a calabriai és szicíliai kiindulópontokon, valamint találkozik a kisajátítások ellen tiltakozó helyi földtulajdonosokkal is.
Salvini: 2025 nyarán kezdődhet a Szicília-híd építése – maffiaellenes szigorral
Több évtizednyi vita után az olasz kormány idén nyáron megkezdheti a szigetet a szárazfölddel összekötő híd építését. A 13,5 milliárd eurós Szicília-híd nemcsak gazdasági lehetőségeket, hanem súlyos biztonsági kockázatokat is rejt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.