BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sosem ér véget a sztori? Most egy amerikai bíróság blokkolta az Activision Blizzard felvásárlását

A Microsoft több mint egy éve képtelen lezárni Activision Blizzard bekebelezését, most az amerikai bíróság adhat okot fejfájásra. Az akvizíció sorsa azon múlik, hogy a cég hogyan birkózik meg a jogi kihívásokkal az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.

Egy amerikai bíróság ideiglenesen leállította az Activision Blizzard Microsoft általi felvásárlását: a testület ugyanis helyt adott a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) kérésének, hogy blokkolja az ügyletet, és jövő hétre tűzte ki a tárgyalást az ügyben. Az FTC szerint a bírósági döntés nélkül a redmondiak pénteken lezárhatták volna videójáték-ipar legnagyobb üzletét. Az amerikai felügyeleti szerv azzal indokolta a lépést, hogy az akvizíció rontaná a piaci versenyt az iparágban.

Los,Angeles,,California,,Usa,-,5,April,2019:,Illustrative,Editorial
Los Angeles, California, USA - 5 April 2019: Illustrative Editorial of Activision Blizzard website homepage. Activision Blizzard logo visible on display screen.
Fotó: Shutterstock

 

A Microsoft a döntéssel kapcsolatban közölte: az ideiglenes korlátozó végzésnek van értelme, amíg nem születik végleges döntés, és reményeik szerint a szervek gyorsan döntenek a a kérdésben – írja a Reuters. Az Activision Blizzardot tavaly januárban több mint 69 milliárd dollárért felvásárolta a Microsoft, de az ügyletet a trösztellenes eljárások és a versenytársak ellenkezése miatt nem sikerült lezárni. Bár a redmondi óriás azzal nyugtatta riválisait, hogy a birtokába jutott játékok nem lesznek Xbox- és Windows-exkluzívak, ezt kétségbe vonták. A Sony, a Google anyavállalata (Alphabet) és a Nintendo azzal vádolta a Microsoftot, hogy az Activison Blizzard-sikertermékek, 

például a Call of Duty (COD) az üzlet lezárulása után más platformokon nem lesznek elérhetők.

Hogy az amerikai cég leszerelje a kritikusokat, felajánlotta a riválisainak, hogy az ügylet után minden platformon játszható marad a Call of Duty és az Activision Blizzard összes programja. Így megállapodást kötött a Nintendóval és az Nvidiával is, amelynek értelmében tíz évig lesznek elérhetők a Microsoft birtokában lévő videójátékok a Nintendo konzoljain, valamint az Nvidia GeForce Now nevű felhőalapú játékszolgáltatásában.

A redmondiak a kisebb cégeket (Boosteroid, Ubitus) is igyekeznek maguk mellé állítani, ugyanakkor a legfőbb ellenző, a Sony még mindig kritikus. Márciusban úgy tűnt, hogy a Microsoft sikerrel járt, ugyanis a brit trösztellenes hatóság (CMA) közölte, hogy az akvizíció nem korlátozza a videójáték-ipari versenyt. Azonban áprilisban a CMA mégis blokkolta üzletet, mivel a felügyeleti szerv szerint a licencszerződések nem orvosolják a felmerülő problémákat, az üzlet pedig torzítaná a piaci versenyt.

Az Európai Unió másképp látja, így az EU rábólintott a felvásárlásra, míg a japán felügyeleti ezt márciusban tette meg. Az április döntés után a Microsoft keményen bírálta Londont, a vállalat vezérigazgatója pedig a múlt héten a brit fővárosba érkezett, ahol a pénzügyminiszterrel és a CMA vezetőivel is egyeztetett. Az akvizíció sorsa mostantól azon múlik, hogy a cég hogyan birkózik meg a jogi kihívásokkal az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, ami valószínűleg nem lesz könnyű.

Szakértők szerint a Microsoftnak nem éri meg korlátozni a COD elérhetőségét, már csak azért sem, mert a játékból több példányt adnak el a Sony-konzolokra mint az Xboxokra, így végső soron nem érné meg a felvásárlás. Maga Phil Spencer, a Microsoft játékdivízióért felelős igazgatója is arról beszélt augusztusban, hogy a jövőben egyre kevesebb exkluzív program jelenhet meg, mivel egyre kevésbé éri meg csak egy platformra játékot készíteni.

Aranytojást tojó tyúkra lelt a Warner Bros., letarolta a videójáték-piacot a Hogwarts Legacy

A Warner Bros. zászlóshajója lehet a következő években a J. K. Rowling Harry Potter világán (Wizarding world) alapuló videójáték, a Hogwarts Legacy. A játék számos rekordot megdöntött a megjelenése óta eltelt két hétben, illetve 850 millió dolláros bevételt is hozott a stúdiónak. A játék a kritikusok és a gamerek körében is hatalmas népszerűségnek örvend.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.