Von der Leyenék sem tehetnek meg mindent, forint, az autóipar átalakulása – a legolvasottabb pénz- és tőkepiaci hírek 2024 szeptemberében
Hatalmas pofont kaptak Von der Leyenék – döntött a legfelsőbb bíróság: nem üthetik bele az orrukat mindenbe, amibe szeretnék
Megsemmisítette az Európai Bizottság egy kulcsfontosságú ítéletét az európai legfelsőbb bíróság, örülhetnek a tech cégek és a kapitalizmus hívei. Most már hivatalos: a bizottságnak nincs felhatalmazása minden versenyjogi kérdés vizsgálatához, amit csak szeretne.

Nem volt joga az Európai Bizottságnak az Illumina és a Grail közti 2021-es vállalati fúzió versenyjogi vizsgálatához, így a testületnek az ügyben hozott vétója is semmisnek tekintendő – állapította meg az Európai Unió luxemburgi legfelsőbb bírósága keddi ítéletében.
Itt a történet vége, átalakul és más nevet kap a Vodafone Magyarországon
A 4iG transzformációs programjának jelenlegi fázisában a Vodafone Magyarország Zrt.-ből az infrastruktúra-egység válik ki. Ezzel külön vállalatokban és más-más néven működnek tovább a Vodafone korábbi kereskedelmi, valamint infrastruktúra-divíziói.
A Vodafone azóta One néven egyesítette telekommunikációs szolgáltatásait.
Reszket a forint, órákon belül eldőlhet, lesz-e 430-as euróárfolyamunk az idén
Az Európai Központi Bank kora délután jelenti be, mekkorát vág az eurózóna irányadó kamatának szintjén: a piacok szinte biztosak a 25 bázispontos csökkentésben, az igazán fontos viszont az lesz, hogy látják Lagarde-ék a térség kilátásait. A forint gyenge oldalon bizonytalankodik a döntés előtt, estére viszont már sokkal okosabbak lehetünk a középtávú kilátásokat tekintve.
Bár a forint decemberben sokat gyengült, az idei évben azért valószínűleg nem lesz 430-as árfolyam.
Véresen komoly a Volkswagen leépítési terve, akár öt üzemet is bezárhatnak Németországban
Veszélybe kerültek a nyugat-európai autóipari munkahelyek, Németországban a Volkswagen, Belgiumban az Audi épít le. A Volkswagen németországi kapacitáscsökkentésére akár 4 milliárd eurós céltartalékot is képezhet, ami az idei profitot is csökkentené. A szakszervezet szerint az EU vezetése nem tett eleget az ágazat támogatásáért.

A Volkswagen terveit a cég dolgozói természetesen ellenezték, figyelmeztető sztrájkokra is sor került.
Az egyik bennfentes már nem bírta idegekkel a Rheinmetall elképesztő raliját
A hazánkban is több gyárral rendelkező, azonkívül a 4iG résztulajdonosaként is ismert német hadiipari vállalat részvényárfolyama év eleje óta brutálisan megemelkedett. Mégis kissé meglepte a piacot, hogy a Rheinmetall fb-elnöke látszólag túl korán szabadult meg egy tekintélyes részvénycsomagtól.
Ulrich Grillo a Rheinmetall felügyelőbizottsági (fb) elnöke átlagosan 514,86 eurót kapott a részvényeiért, ám a Rheinmetall Donald Trump megválasztása után újabb csúcsokat döntött, az árfolyam december elején a 650 eurós szintet is átlépte.
Talgo-ügy: az ukránok miatt vétózták meg az évszázad magyar üzletét
A vétó hátterében a Talgo nyomtávváltó technológiája állhat, ami kulcsfontosságú lehet Ukrajna újjáépítése szempontjából. Bár a technológia úttörője a Talgo, a vonatgyártó legtöbb szabadalma mára lejárt, így más cégek vonatai is képesek menet közben váltani a sínek között.

A Talgo-ügy azóta sem zárult le, a magyarok szerint ugyanis a spanyol vétó jogtalan, ezért pert is indított az ügyben a felvásárlásra készülő Magyar Vagon.
Pácban a beszállítók: nem fogy az alkatrész, leépítések jönnek
Az autóipar válsága a beszállítókat sem kíméli. A francia alkatrészgyártó-óriás, a Forvia újra figyelmeztette a befektetőket, hogy a korábbinál is szerényebb profitra számítsanak az idén. A cég tízezer fős leépítést tervez.
A vállalatnál végül a vezérigazgató is elvesztette az állását, december elején Patrick Kollert Martin Fischer váltotta a cég élén.
Őrült tempóban vagyonosodik a lakosság, ezekkel a befektetésekkel kaszáltak nagyot
Júliusban bő négyszázmilliárd forinttal gyarapította hazai befektetésekben fialtatott vagyonát a lakosság. Az állampapírok mellett a befektetési alapok is népszerűek voltak, a tőzsdéről viszont pénzt vontak ki a háztartások. A későbbiekben is folytatták részvényeik eladását, míg a befektetési alapok népszerűsége töretlen maradt.
Túlfeszíti a húrt a BYD, de bejöhet a terve
Az év hátralévő részében rekordot rekordra kell halmoznia a BYD-nek, hogy teljesíteni tudja a szép csendben 400 ezer autóval feljebb srófolt, titkolt értékesítési célját. A BYD-nél a legújabb generációs tölthető hibridek kedvező fogadtatására bazírozva húztak egy merészet, de lehet, hogy megijedtek, mert utóbb a PR-vezetőjük cáfolta, hogy ilyen célt tűztek volna ki.

Kemény 11 százalékkal emelte meg az idén átugrandó lécet a BYD vezetése, miután kiértékelte az idei első nyolc hónap értékesítési folyamatait és a hátralévő hónapokra várható trendet. A világ legnagyobb új generációs autógyártója tavaly 3,02 millió autót adott el, s ezt 20 százalékkal akarták meghaladni az idén.
Kakeibo, avagy így takarítanak meg a japánok – egyszerű, de annál nagyszerűbb módszer a spórolásra
Ha Japánra gondolunk, szinte az élet minden területén azonos motívumok jutnak eszünkbe a cseresznyefa-virágzás látványán túl: egyszerűség, letisztultság, tisztaság, céltudatosság és nem utolsósorban a logikus, átgondolt döntések jelentősége. Ezt a filozófiát pedig a japánok a megtakarítások világában is szinte művészi szintre emelték: ez a kakeibo, azaz az otthoni pénzügyek egyszerű, de annál nagyszerűbb nyomon követése.


