BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Bajban a Maserati és az Alfa Romeo, segítséget kér az Agnelli-örökös

A McKinsey-től kér tanácsokat John Elkann. A Maserati értékesítése tavaly kevesebb mint a felére esett vissza.

Akkora bajba sodorta a Maseratit és az Alfa Romeót a Donald Trump amerikai elnök által kirobbantott kereskedelmi háború, hogy a tulajdonos Stellantis a McKinsey-hez fordult stratégiai tanácsokért – értesült a Bloomberg, amit később a vállalat szóvivője is megerősített.

CES 2025 In Las Vegas Maserati
A mesterséges intelligenciával is ellátott Maserati MC20 kupé / Fotó: NurPhoto via AFP

Leválaszthatják a Stellantisról a Maseratit

John Elkann cégelnök kérte fel az amerikai tanácsadó céget, hogy értékelje a márkák lehetőségeit, beleértve a külső gyártókkal való partnerséget az új technológiákhoz való hozzáférés érdekében.

Bár néhány ázsiai vállalat már érdeklődést mutatott, ám a megbeszélések még korai szakaszukban vannak. A hosszabb távú forgatókönyvek között szerepel a Maserati leválasztása is, de Elkann nem akarja a luxusmárkát Kínának eladni – szivárgott ki bennfentes körökből.

A Stellantis részvényei 1,6 százalékkal esnek kedden délelőtt Milánóban, év eleje óta pedig több mint 35 százalékot vesztettek értékükből.

 

Az anyai ágon a Fiat-alapító Agnelli családból származó Elkannra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy tegyen valamit a Maserati és az Alfa Romeo megmentése érdekében, mivel 

Trump 25 százalékos autópiaci vámjai több milliárd eurós bevételcsökkenéssel fenyegetnek.

Az olasz központú autógyártó eközben kénytelen újabb árengedményeket is kínálni az Egyesült Államokban, hogy eloszlassa azokat az aggodalmakat, melyeket az új amerikai vámtarifák miatt bekövetkező áremelések keltettek az autópiacon.

A Stellantis 2021-ben jött létre az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA csoport egyesítésével. A fuzionált cég nagyobb eséllyel veheti fel a versenyt hatalmas versenytársaival, mint például a Volkswagennel vagy a Toyotával. A csoporthoz került 14 autómárka kezelése azonban meglehetős kihívásnak bizonyult, hiszen olyan ikonikus brandek tartoznak közéjük mint a

  • Peugeot,
  • Fiat,
  • Jeep,
  • Chrysler
  • vagy a problémás Maserati, 
  • illetve az Alfa Romeo. 

A Maserati korrigált működési eredménye például tavaly 260 millió eurós mínuszba futott, miután eladásai több mint 50 százalékkal estek vissza.

Két tűz között az Agnelli-örökös

A Maserati vezérigazgatója, Santo Ficili a múlt hónapban közölte, hogy a luxusautómárka ügyfeleinek mintegy 35-40 százaléka amerikai, ugyanakkor 

minden Maseratit és Alfa Romeót, amelyet az Egyesült Államokban értékesítenek, importálni kell, mivel a két márkának Európán kívül nincsenek gyárai.

Elkann – aki a római kormánnyal is javítaná a Stellantis korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares vezetése idején megromlott kapcsolatokat, s ezért a Maserati gyártását Olaszország egyik legkevésbé kihasznált autógyárába tervezi áthelyezni – márciusban már figyelmeztetett, hogy Trump vámjai komoly gondot okozhatnak az olasz autóiparnak.

A Maserati mindamellett fokozza luxusautóinak testreszabását is, hogy bővítse tehetős vevői táborát, ily módon is növelve a nyereségességet.

Carlos Tavares alatt amúgy a Stellantis csökkentette a beruházásokat, és alacsonyabb költségű országokba helyezte át a gyártást, feldühítve ezzel a politikusokat és a szakszervezeteket a kulcsfontosságú európai piacokon – teszi hozzá a Bloomberg.

A gyártó az árak csökkentésével és kedvezményes akciókkal, valamint a termékkínálat hiányosságainak pótlásával is megpróbálja visszaszerezni korábbi piaci részesedését az Egyesült Államokban.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.