BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Bombameglepetés a Volkswagentől és az Auditól

Megduplázta európai elektromosautó-értékesítéseit a VW csoport az első negyedévben. Németországban az Audi is előkelő helyet vívott ki magának, miközben a Tesla egyre hátrébb csúszik. A Volkswagen-részvények szerda délelőtt erősödtek az amerikai vámpolitika miatt vörösbe borult frankfurti tőzsdén.

Hatalmas meglepetésre 74 400 darabról több mint a duplájára, 150 ezerre növelte európai elektromosautó-eladásait az első negyedévben éves bázison a Volkswagen csoport – írja a Bild.

Volkswagen , ID 7 gtx
Volkswagen, ID 7 gtx elektromos modell / Fotó: Shutterstock

Elvégezte házi feladatát a Volkswagen

A fordulatban jelentős szerepet játszott ugyan, hogy a tavalyi támogatáscsökkentések miatt meglehetősen gyenge a bázis, ám bizakodásra ad okot, hogy a wolfsburgi konszern teljes európai autóértékesítése is 29 százalékkal bővült.

A Volkswagen csoport elvégezte a házi feladatát. Most egy sebességfokozattal feljebb kapcsolunk, és az előzősávba húzunk 

– mondta a lapnak Oliver Blume, a csoport vezérigazgatója.

Németországban még nagyobb király a VW

Ráadásul a német piacon minden második újonnan forgalomba helyezett elektromos autó (48 százalék) a Volkswagen csoport járműve, és a tíz legkelendőbb tisztán elektromos modell közül is hét a Volkswagen csoport futószalagjairól gördült le. Konkrétan összesen 112 968 tisztán elektromos autót regisztrálták 2025 januárja és márciusa között.

Az első helyen a VW állt 25 393-mal, megelőzve a BMW-t 10 315-tel, majd a VW csoport leányvállalatai következnek:

  • A Skoda 9258,
  • az Audi 8634,
  • a Seat 8063

darabot adott el.
A Mercedes lett a hatodik 7090 értékesítéssel, míg a Tesla 4935 járművel a nyolcadik helyre szorult. A tavalyi év azonos időszakában a Tesla még az első helyen állt, az év egészében pedig a dobogó harmadik fokára került.

Blume nem véletlenül véli úgy tehát, hogy az első három hónap számai igencsak jó irányba mutatnak, a VW csoport egyértelmű piacvezetővé vált az európai e-autópiacon.

 

Még nem dőlhet hátra a cégvezetés

A kedvező számok ellenére azonban a VW-vezér figyelmeztetett, hogy a vállalat továbbra is intenzíven dolgozik költségei csökkentésén. Az alapmárkánál, azaz a VW személyautóinál 2030-ig körülbelül minden negyedik munkahelyet – több mint 35 ezret – meg kell szüntetni Németországban – emelte ki.

Oliver Blume a német politikusoknak is üzent. Azt szeretné, ha végre rálépnének a gázpedálra – mondta.

Németországban is itt az ideje az újrakezdésnek. Jelenleg példátlan kihívások előtt állunk globálisan, ezért most egyértelmű politikai lendületre van szükségünk Németország mint ipari központ számára.

A hírre késő délelőtt pluszba, 86 euró fölé emelkedett a csoport részvényárfolyama, év eleje óta viszont 2,6 százalékos a gyengülés.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.