Szerdán kerül piacra az Egyesült Államokban a Phorm Energy, az Anheuser-Busch legújabb energiaitala. Az alkoholmentes-koffeines ital az első termék, amelyet a világ legnagyobb sörgyártója Dana White-tal, az MMA-bajnokságokat (kevert harcművészetek) szervező Ultimate Fighting Championship (UFC) hatalmas követőtáborral rendelkező főnökével partnerségben dob piacra, a mintegy 24 milliárd dolláros energiaital-piac meghódítása érdekében.
A Phorm Energyben nincsen cukor, sem mesterséges aroma, viszont bőven tartalmaz az emberi szervezetnek fontos elektrolitokat, természetes koffeintartalma pedig zöldtea-kivonatból származik. Az ital négyféle változatban kapható: szőlő, narancs, kék és úgynevezett „Screamin’ Freedom”, amely áfonya-, cseresznye- és citrusízek keveréke. Egy 4,7 decis (16 unciás) doboz ára 2,99 dollár.
És hogy miért fordult ebbe az irányba a belga sörgyártóóriás? Nos, a söreladások az elmúlt években visszaestek. Az amerikai sörfőzők szervezete, a Brewers Association szerint 2024-ben ismét több mint 1 százalékkal kevesebbet adtak el belőle, mivel az alkoholfogyasztási szokások változóban vannak, sokan pedig teljesen lemondanak az ivásról.
Mindez pedig arra kényszeríti a söripart, hogy alternatívák után kutasson, beleértve a szeszesital-alapú koktélok, az alkoholmentes fajták, illetve az energiaitalok piacán való terjeszkedést. Ez utóbbi a Mintel piackutató cég előrejelzése szerint a következő öt évben 33 milliárd dollárosra hízhat.
A belga cég nincs egyedül a próbálkozásával, hiszen a rivális Molson Coors is nemrégiben vásárolt többségi részesedést a Zoa márkában, a lépés pedig sikeresnek tűnik, mivel a Coors szerint folyamatosan áramlanak a fogyasztók az új szegmensbe.
Az Anheuser-Busch azonban kevésbé volt sikeres az energiaitalokkal. Az ezen a piacon működő,
Most azonban Dana White-tal összefogva nagyobb az esély az áttörésre.
Az UFC egyre népszerűbb, és White-nak tízmilliós követői tábora van az Instagramon
– mondta Jenn Litz-Kirk, a Beer Business Daily című szakportál tartalomigazgatója.
Az energiaszegmens most nagyon forró, és mind a kiskereskedők, mind a forgalmazók magas haszonkulccsal dolgozhatnak
– tette hozzá.
A férfias imázst egyébként tudatosan építi az Anheuser-Busch. Nem véletlen, hogy Dana White-tal 2023-ban lépett partnerségre, miután Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel próbálták népszerűsíteni a közösségi médiában a cég egyik legkedveltebb sörét, a Bud Lightot.
A hatalmas visszhangot kiváltó kísérleten azonban egy év alatt 1,4 milliárd dollárnyi bevételt buktak el, annyira visszaesett az addig jól futó sör fogyasztása.
A belga sörgyártó részvényei amúgy nagyot mentek a Wall Streeten, idén eddig 40 százalékkal, valamivel 70 dollár fölé drágultak. Ráadásul az LSEG elemzői konszenzusa szerint közel 13 százalék van még a papírokban, melyeket 80 euró közelébe várnak, és mindebből következően vételre ajánlanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.