A Tesla lassan a legnagyobb piacát is elveszti, nem csak az európai vásárlók fordultak el a márkától
Bár a Tesla eladásainak zuhanása Európában a leginkább látványos, az elektromosautó-gyártó Kínában készült autói is már zsinórban a nyolcadik hónapja estek vissza éves alapon májusban, ahol Elon Musk cégének helyzetét a brutális árháború is nehezíti.

Kínában sem kell a Tesla már a kutyának sem
A Kínában gyártott Model 3 és Model Y eladásaiban benne van a helyi és az exportforgalom is, és a kép korántsem szívderítő. A Tesla ugyanis 15 százalékkal kevesebb, 61 662 autót adott el májusban, mint egy évvel ezelőtt, miután áprilisban is 6 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Ugyanakkor a Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) adatai szerint áprilishoz képest az eladások 5,5 százalékkal nőttek – írja a Reuters.
A Tesla európai eladásai a múlt hónapban is szörnyű képet mutattak, a cég öregedő kínálata és Elon Musk politikai szerepvállalása eredményeként. Kínában a múlt héten az elektromosautó-gyártó a vezetéssegítő szoftverek képességeinek átruházását kínálta új járművekre. Az akció június végéig tart. A vállalat legnagyobb piaca az első negyedévben Kína volt, és a Teslát az segítheti, hogy
idén először a Model 3 és a Model Y bekerült a kínai kormány elektromos autókat vidéken támogató programjába.
A kínai elektromosautó-piacon egyre jobban elmérgesedik a Tesla által 2023-ban kirobbantott árháború, amihez már több mint 40 márka csatlakozott. Legutóbb a BYD jelentett be nagy leárazásokat, amire a Geely Auto és a Chery is válaszolt már. A Szegeden gyárat építő BYD globális eladásai májusban is tovább nőttek, így 14,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, és elérték a 376 930-at. Azonban ez a növekedési ütem is csökkenés az áprilisban elkönyvelt 19,4 százalékos bővüléshez képest.


