BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Tesla lassan a legnagyobb piacát is elveszti, nem csak az európai vásárlók fordultak el a márkától

Az európai eladások zuhanása nem akkora érvágás Elon Musk cégének. A Tesla azonban lemaradni látszik legnagyobb piacán, Kínában is.

Bár a Tesla eladásainak zuhanása Európában a leginkább látványos, az elektromosautó-gyártó Kínában készült autói is már zsinórban a nyolcadik hónapja estek vissza éves alapon májusban, ahol Elon Musk cégének helyzetét a brutális árháború is nehezíti.

Tesla Ships New Model Y To Australia tesla eladások
A Tesla kínai gyára exportra is termel / Fotó: VCG via Reuters 

Kínában sem kell a Tesla már a kutyának sem

A Kínában gyártott Model 3 és Model Y eladásaiban benne van a helyi és az exportforgalom is, és a kép korántsem szívderítő. A Tesla ugyanis 15 százalékkal kevesebb, 61 662 autót adott el májusban, mint egy évvel ezelőtt, miután áprilisban is 6 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Ugyanakkor a Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) adatai szerint áprilishoz képest az eladások 5,5 százalékkal nőttek – írja a Reuters.

A Tesla európai eladásai a múlt hónapban is szörnyű képet mutattak, a cég öregedő kínálata és Elon Musk politikai szerepvállalása eredményeként. Kínában a múlt héten az elektromosautó-gyártó a vezetéssegítő szoftverek képességeinek átruházását kínálta új járművekre. Az akció június végéig tart. A vállalat legnagyobb piaca az első negyedévben Kína volt, és a Teslát az segítheti, hogy 

idén először a Model 3 és a Model Y bekerült a kínai kormány elektromos autókat vidéken támogató programjába.

A kínai elektromosautó-piacon egyre jobban elmérgesedik a Tesla által 2023-ban kirobbantott árháború, amihez már több mint 40 márka csatlakozott. Legutóbb a BYD jelentett be nagy leárazásokat, amire a Geely Auto és a Chery is válaszolt már. A Szegeden gyárat építő BYD globális eladásai májusban is tovább nőttek, így 14,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, és elérték a 376 930-at. Azonban ez a növekedési ütem is csökkenés az áprilisban elkönyvelt 19,4 százalékos bővüléshez képest.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.