Fellebbent a fátyol arról a javaslatról, amellyel a kormány a jövőben szeretné megakadályozni a stratégiai fontosságúnak minősülő vállalatok nem kívánt felvásárlását. Ehhez a tőkepiaci törvényt módosítanák úgy, hogy a nyilvános vételi ajánlatot tevő vállalatnak előzetes közgyűlési jóváhagyást írnának elő, ezzel megelőznék a meglepetésszerű akciókat. Átalakítanák a befolyás értelmezését, valamint bővítenék a felvásárlásra kiszemelt cég mozgásterét az ajánlattételt követő védekező akcióknál. A gazdasági törvény módosítása ugyanakkor az alapszabály által korlátozhatóvá teszi egyes részvényesek jogát a nyilvános részvénytársaságoknál.
Általában nem szerencsés, ha a törvényalkotó csupán egy konkrét eset miatt alakítja át a szabályokat, márpedig az igazságügyi minisztérium tervezetének – a miniszterelnök júliusi felkérésének megfelelően – szinte minden sora kifejezetten az osztrák OMV orra alá akar borsot törni, amiért az hívatlan kérőként bejelentkezett a magyar olajtársasághoz. A „lex Mol”-lal nemcsak az a probléma, hogy kissé megkésett próbálkozásnak tűnik a saját tulajdonától már szinte teljesen megszabaduló állam részéről, hanem az is, hogy passzusai – első ránézésre – nem igazán felelnek meg az Európai Unió irányelveinek. Az persze tény, hogy a tagállamok mindegyike igyekszik valamilyen kiskaput találni stratégiainak tartott vállalatai megvédésére, a szabad tőkeáramlás és a jogbiztonság elvét azonban nem erősítik az ilyen ad hoc jellegű beavatkozások.
A Mol felett egyre nagyobb ellenőrzést szerző menedzsment – a különböző opciós és kölcsönszerződések révén – már eddig is megkérdőjelezhető módon kerülte ki a tőkepiaci törvény nyilvános vételi ajánlattételre vonatkozó előírását. Kérdés, lehet-e annyira stratégiai egy társaság, hogy a törvények igazodjanak hozzá, és nem fordítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.