BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alakuló „Magyarország brand”

2007.10.29., hétfő 00:00

„Siófokon nőttem fel, természetes volt, hogy idegenforgalommal fogok foglalkozni” – indokolja pályaválasztását Kovács Miklós. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium napokban kinevezett turisztikai szakállamtitkára ma is a déli part fővárosának lakója. Kötődését a helyhez egy jó házassághoz hasonlítja, amelyben persze vannak jobb és rosszabb időszakok, de nagyon szoros kapcsolatot jelent.

Hasonlóan alakult a pályája is. Egy rövid kitérőtől eltekintve – amelyet 1999 és 2002 között egy közműcégnél töltött el – mindig turisztikai területen dolgozott. Hosszú ideig irányította a Somogy Megyei Idegenforgalmi Hivatalt (a későbbi Siotourt), amely akkor az ország egyik legnagyobb idegenforgalmi vállalkozása volt. Aztán a „kényszerpihenő után” a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projektiroda vezetőjeként kapcsolódott be ismét az ágazat tevékenységébe. S mint fogalmaz: a visszatérés sikeres volt. Úgy érzi, azzal, hogy egy erős versenyben 16 nagyon felkészült szakember pályázatából az övét választották, a csúcsra ért. Persze – teszi hozzá – itt nem szabad megállni.

Olyan időszakban vette át a kormányt, amikor a turizmusnak nagyon erős kihívásokkal kell szembenéznie. Ehhez igazította a céljait is: a versenyképesség javítását, a nemzeti turizmus marketingforrásainak és hatékonyságának növelését, a turizmustudatosság fokozását. Mindezt a partnerség, a vállalkozói szféra, a kormányzat, az önkormányzatok és a régiók közötti együttműködés szorosabbá tétele mellett megvalósítva. Egyértelműen fogalmaz: reális esélyt lát arra, hogy Magyarország a Turisztikai Világszervezet (WTO) közreműködésével a Világgazdasági Fórum által összeállított versenyképességi rangsorban 2010 végéig öt helyet előrelépjen a jelenlegi 40.-ről. A határidő lejártával pedig majd lehet a miértekről beszélni, számon lehet kérni rajta – hangsúlyozza.

Feladatkijelölései a céljaihoz igazodnak. Végig kell vinni a turizmustörvény elfogadását, le kell vezényelni a 2007–2013 közötti fejlesztéseket. Előbbinél inkább eredményes, mint gyors szeretne lenni. A fejlesztéseket illetően pedig nem csupán azokra a befektetőkre koncentrál, akik az uniós források felhasználásával kívánnak beruházni a hazai turizmusba. Emellett – illetve épp e munkák részeként – újra kell gondolni, aktualizálni a 2007–2013 közötti időszakra vonatkozóan elkészített turizmusfejlesztési stratégiát is – teszi hozzá.

Ki kell találni, fel kell építeni a „Magyarország brandet”. A márkát, amely tartósan idevonzza a turistákat, s tükrözi azt, amire az ágazat képes. De talán ez a legnehezebb feladat, hiszen számos rossz beidegződéssel is meg kell küzdeni.

CÉG

Turisztikai szakállamtitkárság

Az idegenforgalmi tevékenység felügyelete az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

turisztikai szakállamtitkárságának felelősségi körébe tartozik.

Ez az intézmény látja el továbbá a nemzeti marketingért felelős társaság, a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyeletét is.



Az idegenforgalmi tevékenység felügyelete az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

turisztikai szakállamtitkárságának felelősségi körébe tartozik.

Ez az intézmény látja el továbbá a nemzeti marketingért felelős társaság, a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyeletét is. Kovács Miklós (54) Az ÖTM új turisztikai szakállamtitkára közgazdász doktor. A turizmus állami irányításában 2005 júliusától vesz részt, előbb a Magyar Turisztikai Hivatal elnökhelyettese, majd az ÖTM turisztikai főosztályának vezetője, 2007 júliusától megbízott turisztikai szakállamtitkár volt. Teniszezik és fallabdázik.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.