Az ötlet fogadtatása kedvező lehet nemcsak az előbbi előnyök miatt, hanem mert – egyes megfigyelők szerint – maga az orosz Gazprom is már régóta erre vár. Anélkül válthatna a könnyebben megvalósítható beruházásváltozatra, hogy gázpiaci pozíciói romlanának. A Balti-tenger alatti nyomvonaltól egyébként is igyekszenek a beruházás közelében lévő országok elvenni az orosz társaság kedvét, amikor rendre környezetvédelmi aggályaikkal bombázzák.
A Déli Áramlat vezetékprojekt egyik ága meg közben mintha kissé északabbra csúszna. A nyomvonalváltozás nem ígérkezik olyan látványosnak, mint a fenti csőnél, s persze még döntés sincs. Úgy tűnik azonban, hogy mégsem az eddigi domináns változat szerint, azaz Szerbia felől érkezik a vezeték Magyarországra, hanem Románia felől – erről egyébként már volt szó –, s tőlünk továbbhaladva elérné Csehországot is.
Ez sem visszavonulás, hanem ügyes tervezés a Gazprom részéről, hiszen így elláthatná orosz gázzal azokat a vevőket is, amelyek a rivális Nabucco vezeték gázára várnak. Utóbbin közép-ázsiai, azerbajdzsáni, esetleg iráni gáz érkezne. Persze előbb-utóbb meg is érkezik. Legfeljebb az importvezeték neve lesz más.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.