A sikerekről tanúskodó oklevelek, köztük már az utánpótlást elismerők, fia, Pataki Ádám nevére szólók díszítik a Pataki János cukrászmester és szülei által alapított érdi Pataki cukrászda falát. A Budapest környékén eddig is nagy hírnévnek örvendő szakember körül egy kicsit felbolydult a világ, egymásnak adják a kilincset az interjút kérő újságírók. Talán már sütni sincs ideje? – kérdezem megrögzött édesszájúként aggódva, de megnyugtat, arra mindig szakít időt.
A sajtó részéről megnövekedett érdeklődés érthető, hiszen tavaly novemberben a Cukrászok, Csokoládé- és Fagylaltkészítők Világszövetsége (UIPCG) Tokióban tartott közgyűlésén Pataki Jánost választotta elnökké. A Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének elnökeként már van tapasztalata az érdek-képviseleti munkában, és ha világmegváltó terveket nem is dédelget, jó néhány olyan területet sorol fel, amelyen szeretne előrelépést elérni. A feladatok között említi az ipartestületekkel való kapcsolattartást, a lobbizást a brüsszeli hivatalokban, az élelmiszer-biztonság és -követés fejlesztését. A szakma egyik legnagyobb kihívása az utánpótlásképzés, mivel kemény munkával, korai keléssel jár a cukrászság, nehéz motiválni a fiatalokat. Pataki János megítélése szerint kedvet kell csinálni a munkához, sikerélményhez szükséges juttatni a fiatalokat. Ehhez kapcsolódik egyik nagy álma is, hogy 2010-ben Magyarországon rendezzék a junior cukrász-világbajnokságot.
Az utánpótlás-nevelést saját gyerekeinél kezdte, ők is a cégnél dolgoznak, amelyről valóban elmondható, hogy családi vállalkozás. Nemcsak azért, mert a Pataki család alapította, és jelenleg is öten dolgoznak közülük a cukrászdában, de azért is, mert a többi alkalmazott is úgy érezheti, hogy egy nagy család tagja. Persze igazodni kell az üzlet arculatához, de akinek ez sikerül, annak nyert ügye van, minimális a fluktuáció a cégnél.
Meglepő ugyan, de a cukrász szülők jelentette családi háttér ellenére nem erre a pályára készült Pataki János, szállodaportás szeretett volna lenni. Fővárosi tanulmányai során a család egy barátjánál lakott, akinek a pályáról szóló történeteit hallgatva kezdett érdeklődni a cukrászmesterség iránt. Szakmailag, emberileg meghatározónak bizonyult a Royalban eltöltött néhány év, az ott megtapasztalt családias hangulatot igyekezett átmenteni a családi cukrászdába is, amelyet 1973-ban vásároltak meg.
A Pataki cukrászdát 1973-ban alapították családi vállalkozásként, és jelenleg is a família 100 százalékos tulajdo-nában van.
Az érdi vállalkozás jelenleg 40-45 alkalmazottat foglalkoztat, a nagy cukrászda mellett egy saját tölcsérüzemük van és szezonális jelleggel gesztenyemasszát is előállítanak.
A társaság 2006-ban 240 millió forintos forgalmat ért el, és a tavalyi bevétel is hasonlóan alakult.
Pataki János (57)
Budapesten, a Huba utcai Vendéglátóipari Technikumban szerzett szakmai képesítést.
Nős, két felnőtt fia és egy unokája van. Hobbijaként az utazást és a zenehallgatást említi. Előbbiből bármi jöhet, ami valamilyen élménnyel kecsegtet, kikapcsolja az agyat.
Zenei ízlése tág határok között mozog, a klasszikusoktól a könnyűzenéig szívesen hallgat bármit, a lényeg, hogy hallgatható fajtájú legyen.
A Pataki cukrászdát 1973-ban alapították családi vállalkozásként, és jelenleg is a família 100 százalékos tulajdo-nában van.
Az érdi vállalkozás jelenleg 40-45 alkalmazottat foglalkoztat, a nagy cukrászda mellett egy saját tölcsérüzemük van és szezonális jelleggel gesztenyemasszát is előállítanak.
A társaság 2006-ban 240 millió forintos forgalmat ért el, és a tavalyi bevétel is hasonlóan alakult.
Pataki János (57)
Budapesten, a Huba utcai Vendéglátóipari Technikumban szerzett szakmai képesítést.
Nős, két felnőtt fia és egy unokája van. Hobbijaként az utazást és a zenehallgatást említi. Előbbiből bármi jöhet, ami valamilyen élménnyel kecsegtet, kikapcsolja az agyat.
Zenei ízlése tág határok között mozog, a klasszikusoktól a könnyűzenéig szívesen hallgat bármit, a lényeg, hogy hallgatható fajtájú legyen.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.