Még inkább igaznak tűnik ez az állítás figyelembe véve az elmúlt két és fél hét eseményeit, amelyek sokat rontottak a Microsoft ajánlatán. A világ legnagyobb szoftvercége papírjainak árfolyama ugyanis a bejelentés óta több mint 13 százalékkal csökkent, így az ajánlat értéke ma már alig több mint 41 milliárd dolláros. Pont az ellenkezője történt a Yahoo! háza táján: a cég befektetői hosszú idő óta nem tapasztalt magas árfolyamnak örülhettek február közepére, hiszen a felvásárlási terv bejelentésekor 19 dollárt érő papírok ára napjainkra 29 dollár körüli szintre emelkedett. Még inkább érthető a Yahoo! vezetésének elutasító döntése annak fényében, hogy egyes források szerint a Microsoft egy éve 43 dollárt fizetett volna részvényenként, amikor a keresőcég papírjai 28 dollár körüli áron cseréltek gazdát. Nem meglepő, hogy a Yahoo! igazgatótanácsának nyilatkozata szerint 40 dolláros ár – ez összességében már 60 milliárd dolláros vételárat jelentene – esetében lehetne komolyan fontolóra venni az ügyletet.
A keresőcégnél igyekeznek felhajtani az árat. Ezt a célt szolgálhatja az is, hogy más, média- és internetpiaci szereplőkkel való összeolvadás, együttműködés lehetőségét is megszellőztették. Így például a The Times szerint keresik annak lehetőségét, hogy felújítsák a tárgyalásokat a Time Warner médiabirodalomhoz tartozó America Online-nal egy esetleges összeolvadásról. De a Disney-vel, sőt az ősellenségnek számító Google-lal való együttműködés lehetőségét is számításba vették.
Azt még senki sem tudja, hogyan végződik az internetes gigászok csatája, az azonban biztos, hogy elhúzódó küzdelemre lehet számítani. A fúziót érthető módon a leginkább ellenző, a netes kereső- és ezzel együtt a hirdetési piacot uraló Google minden jogi és gazdasági eszközt bevet a felvásárlás megakadályozására. Elsősorban nem is a keresőpiacon elért pozíciója miatt kell aggódnia a világ legnépszerűbb internetes keresőjét üzemeltető cégnek, hiszen ebben a szegmensben az Egyesült Államokban 58,4 százalékos a részesedése, míg a két nagy vetélytársnak összesen 32,7. Azonban az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően az internetes piac egyéb szegmenseiben is egyre komolyabb jelenlétet épített ki a Google, webes irodai alkalmazásaival pedig már a Microsoft felségterületére is bemerészkedett a Word, az Excel és hasonló programok netes alternatíváit kínálva. A cél egyértelmű: az internetezők minél nagyobb táborát elérni, minél jobban a márkához kötni őket, és ezáltal vonzóvá tenni a cég által fenntartott felületeket a hirdetők számára.
Nos, a szépen felépített stratégiát ha meg nem is buktathatja, de mindenesetre megnehezítheti a megvalósítását, ha a Microsoft megszerzi a Yahoo!-t. A szoftvercég ezzel piacot, több százmillió felhasználót nyerne, így nagyobb eséllyel indulhatna harcba a netes hirdetési dollárokért, gyengítve a Google pozícióját.
Persze még az is elképzelhető, hogy a Yahoo! félig vagy akár teljesen független marad. Az előbbi megoldásra már született is forgatókönyv, a Google kínált mentőövet: a keresőszolgáltatás üzemeltetését vállalná át, a bevételen pedig osztoznának. A másik forgatókönyv azonban egyre kevésbé tűnik valószínűnek, különösen a Yahoo! tavalyi eredményeinek fényében. A három nagy netes cég üzleti adatai azt mutatják, hogy a küzdelem immáron kétszereplős, a Yahoo! vagy a szolgáltatás egy része pedig valamelyik riválisa karjaiban végzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.