Ha nincs megegyezés, mindenki azt csinál, amit akar. Időnként járnak ugyan a vonatok, de csak kevesen tudják, hogy mikor. Csak ott, ahol éppen összejön a működtetéshez szükséges csapat. De az előre nem tudható, mikor, kinek áll érdekében, hogy dolgozzon egy kicsit.
A helyzet kezd komolyodni. Már csak azért is, mert ha igaz a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének álláspontja a sztrájkról, akkor bizony a VDSZSZ sztrájkolói megszegtek egy az Országos Érdekegyeztető Tanácsban december 21-én kötött bérmegállapodást, amelyet a Liga Szakszervezet is aláírt. Ennek tagja a VDSZSZ, s az elnök is ugyanaz. Az egyezség szerint erre az évre a szociális partnerek 5–7,5 százalékos keresetnövelésben állapodtak meg. A MÁV által adott 6,9 százalék beleesik ebbe a sávba, tehát ezen felül 10 százalékot követelni... hát, nem vall éppen jogkövető magatartásra. Még kínosabb talán, hogy a MÁV-nál is van egy középtávú bérmegállapodás – a VDSZSZ vezetői a hírek szerint ezt is aláírták –, amely 2007–2010 között a keresetnövekedés alsó határát 6,25 százalékban határozza meg. Az ajánlott 6,9 százalék e fölött van.
A helyzet kezd tragikomikussá válni. Ha ugyanis az aláírt megállapodások semmit nem érnek, akkor értelmét vesztik az egyeztetések, a társadalmi alkuk, a munkaadók és munkavállalók közötti kiegyezések. Akkor csak egy ésszerű és eredményes magatartás lehet: egymás „torkán lenyomni, amit csak lehet”. De ugye ez egy európai országban, ahol mindenki társadalmi békére vágyna, ez nem elfogadható magatartás?! És akkor a gazdasági és egyéb károkról most ne beszéljünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.