Az unió nem most kezdi meg az intervenció leépítését, hiszen – például a takarmánykukorica esetében – már két éve nekilátott a szabályozás erőteljes megnyirbálásának. Az Európai Bizottság (EB) először a tengerifelvásárlás minőségi paraméterein szigorított, később pedig elérte, hogy a felajánlható árumennyiség három év alatt „nullára csökkenjen”. Bár Magyarország a minőségi változtatások miatt pert indított (majd nyert) az EB ellen, és a kukoricát végül is sikerült benntartania az intervenciós árukörben, a „győzelmek” a gyakorlatban már semmit sem értek, mert a nemzetközi árrobbanás időközben jóval az uniós „árgarancia” fölé lökte a piaci árakat.
Éppen ez a látványos (és tartósnak ígérkező) drágulás ad újabb muníciót Brüsszelnek ahhoz, hogy ismét az intervenció megszüntetése mellett lépjen fel. A területalapú támogatásokra is jogosult termelők jövedelempozícióinak a javulása ugyanis jó alapot szolgáltathat arra, hogy a bizottság a költséges intervenciónál akár sokkal olcsóbb szabályozási eszközöket fogadtasson el a tagállamokkal. Kétségtelen, hogy a gazdálkodók „kitettsége” jelentősen nőne, ha az intézményesített uniós felvásárlás – talán a búza kivételével – megszűnne. Ha viszont Brüsszel megfelelően finanszírozná az új kockázatkímélő (agrárbiztosítási) kiadásokat, a termelők nagyobb saját ráfordítások nélkül is felkészülhetnének a „vis maior” helyzetekre. Egyúttal a monstrumszerű intervenciós rendszer helyett az agrárszférában is a sokat hiányolt piaci viszonyok játszhatnának meghatározó(bb) szabályozási szerepet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.