BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb kampány jön

2008.03.10., hétfő 00:00

Nem voltak szakpolitikai viták, nem tudott meg többet az állampolgár a reformokról, nem ütköztek a vélemények a kilábalásra tett javaslatokról, egyszerű üzenetek röpködtek arról, akarunk-e többet fizetni, vagy nem. Ez volt a népszavazási kampány. Azonkívül, hogy már csak ilyen ez a „medializált” világ – végletekig leegyszerűsített tartalmak –, a két politikai oldal összecsapása sem volt bonyolult: kié legyen a hatalom, megbukik-e Gyurcsány Ferenc.

A Fidesz a magyar habitusra jó érzékkel apellálva – „ezeknek” nem fizetek egy fillért sem, éljünk a mának – a mozgósításra tette a hangsúlyt, saját magához képest megújulva. A tömegrendezvények helyett most inkább kisebb, helyieket tartott országszerte, s a helyi médiában helyezte el üzeneteit. Kampánya elején „mindenkinek játszott”, igyekezett a baloldali érzelmű embereket is megtalálni, a végén ismét saját táborához fordult.

A „nemeket” akarta kisajátítani az SZDSZ, szokásos, a liberálisoknak szóló kampányát korán elindította, legalább ötször cserélt tartalmat. Nem akart mozgósítani az MSZP, csak magyarázni, tájékoztatni igyekezett, bár sokak szerint későn. A „vereségmenedzselés”, az új témák felkínálása kötötte le az erőit.

Bár lezárult a kampány, amelyben mindenki járta a saját útját, s amely után mindenki magyarázza a saját olvasatát, ne legyünk naivak: más ügyek mentén, de tovább folyik a küzdelem, újabb és újabb kampányok jönnek. TE

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.