A márkákkal kialakított kapcsolat gyökeres átalakuláson megy át, és 2035-re az ügyfélélmény (CX) világára rá sem fogunk ismerni. A generációváltások és a mesterséges intelligencia (MI) robbanásszerű fejlődésével egy olyan forradalom küszöbén állunk, amely nemcsak az ügyfélszolgálatot, hanem a márkákhoz fűződő kapcsolatokat is újradefiniálja. A CX Roles of the Future 2035 című globális tanulmány, amely több mint 800 Foundever ügyfél visszajelzésén alapul, átfogó képet ad a jövőbeli változásokról, amelyek amellett, hogy rendkívüli lehetőségeket tartogatnak, komoly kihívások elé is állítják a vállalatokat.
A Z és Alfa generáció, a digitális bennszülöttek, akik 2035-re a munkaerőpiac meghatározó szereplőivé válnak, már most is komoly hatással vannak a munkahelyi dinamikára. A rugalmassággal, a sokszínűséggel és a mentális jóléttel kapcsolatos igényeik nemcsak a munkaadók, hanem a márkák iránt támasztott elvárásokban is tükröződnek. A méltányosságra és a befogadásra helyezett hangsúly azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálatot nyújtó vállalatoknak olyan környezetet kell kialakítaniuk, amely vonzza és megtartja a kiemelkedő tehetségeket. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a cégek képesek legyenek átalakítani a hagyományos munkakörnyezeteket, és olyan rugalmas munkahelyi kultúrát teremtsenek, amely támogatja a magánélet és a munka közötti egészséges egyensúlyt. Az ügyfelek is ugyanezeket az értékeket keresik a márkákkal való kapcsolataikban: hiteles, igazságos és empatikus interakciókat.
A digitalizáció fejlődése azt vetíti előre, hogy az MI a jövőben alapvető követelménnyé válik.
A fogyasztók 2035-re elvárják majd, hogy az intelligens rendszerek zökkenőmentes és személyre szabott kapcsolatot biztosítsanak, és előre látják a szükségleteiket.
A chatbotok és generatív MI-eszközök már most is forradalmasítják az ügyfélszolgálatot, automatizálva a rutinfeladatokat, miközben emberi módon reagálnak. Azonban a jövő ennél sokkal többet követel meg, és az átláthatóság nem lesz alku tárgya. A vállalatoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a fogyasztók adatvédelmi aggodalmaira és az algoritmusok döntéshozatali módszerére. A megbízható MI a vállalatok hírnevét és versenyképességét is alapvetően befolyásolni fogja.
A CX kapcsán sokan aggódnak az MI előretörése és ezáltal a munkahelyek megszűnése miatt. A vezetők 78 százaléka számít arra, hogy a mesterséges intelligencia átformálja az ügyfélszolgálati munkaköröket az elkövetkező öt évben. A technológia képes lesz elvégezni a rutinszerű feladatokat, de az ügyfélszolgálati szakemberek szerepe is változni fog, hiszen a jövőben olyan specializált készségekre lesz szükség, mint az érzelmi intelligencia, a problémamegoldás és az empátia.
Az „ügyfélszolgálati munkatárs” szerepe fokozatosan megszűnik, és helyét olyan CX-szakértők veszik át, akik komplex problémák megoldására lesznek képesek.
A globális toborzás és a decentralizált csapatok munkavégzése is egyre inkább elterjedt gyakorlat lesz, ami növeli a sokszínűséget, és javítja az ügyfélélmény minőségét. Azok a vállalatok, amelyek ebbe az irányba fejlesztenek, nemcsak hatékonyságban, de az ügyfélhűség tekintetében is komoly előnyre tehetnek szert, mivel a fogyasztók egyre inkább azokat a márkákat keresik, amelyek valóban megértik az igényeiket.
A mesterséges intelligencia bevezetésének meg kell találnia a megfelelő egyensúlyt a technológia és az emberi tényezők között. A CX jövője a legmodernebb technológián alapul, ugyanakkor az emberi értékek, mint az empátia és az etikus irányítás, továbbra is elengedhetetlenek maradnak. Ahogy az MI fejlődik, az etikai kérdések kiemelt szerepet kapnak, és a vállalatoknak világosan kommunikálniuk kell az alkalmazásuk átláthatóságát, az adatok kezelésének etikai normáit, valamint az algoritmusok inkluzív tervezését. Azok a cégek, amelyek ezeket az értékeket a középpontba helyezik, megbízható vezetőkként emelkedhetnek ki.
A 2035-re való felkészüléshez proaktív megközelítésre van szükség: rugalmas és inkluzív munkakultúrák kiépítésére, a folyamatos tanulásra és az etikus innováció iránti elköteleződésre. Azok a márkák, amelyek nem alkalmazkodnak a változásokhoz, elavulhatnak, míg azok, amelyek felismerik a lehetőségeket, versenyelőnyt szerezhetnek az ügyfélelégedettség és az ügyfélhűség területén. Az MI már itt kopogtat az ajtón, és a vállalatoknak világszerte válaszolniuk kell erre a kihívásra, a technológiát és az emberi értékeket egyaránt figyelembe véve a CX-stratégiáikban.
A 2035 felé vezető út tele van kihívásokkal, de a lehetőségek is határtalanok. Ha képesek vagyunk kiaknázni a generációs sokszínűség erejét, okosan integrálni az MI-t, és a bizalmat kiemelten kezelni, akkor az ügyfélélmény jövője dinamikusabb, inkluzívabb és hatékonyabb lesz, mint valaha. Az üzleti vezetők számára a cselekvés ideje pedig most jött el!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.