Nem mindegy, hogyan és mit rendelünk a gyorséttermekben, ugyanis nem minden esetben annyit fizetünk, amennyit gondolnánk. Nem magáról a menüről és az összetételéről van szó, hanem a pluszköltségekről, amit felszámolnak a gyorséttermek. A Világgazdaság egyik olvasója hívta fel a figyelmünket egy érdekes esetre: a Corvin Áruházban lévő Burger Kingben fél óra különbséggel kért két ugyanolyan dupla sajtburgert, ám az ár nem egyezett meg.
A beszámoló szerint csak az különbözött a két rendelésben, hogy először hozzátette, kézben szeretné elvinni a sajtburgert. Nem kérte elvitelre a sajtburgert, az eladó mégis úgy értelmezte, hogy fel kell ütnie az elviteli díjat, viszont – mivel a vásárló kiemelte, hogy a kezében szeretné elvinni a sajtburgert – zacskót már nem kapott.
Másodszor nem említette, hogy kézben szeretné elvinni a sajtburgert, kiadták neki tálcán, és nem is ütötték fel a plusz száz forintot.
Bár csak száz forint árkülönbségről beszélünk, nem is ezen van a hangsúly, hanem a hozzáálláson: ha nem mondjuk egyértelműen, hogy hol szeretnénk elfogyasztani a sajtburgerünket, akkor az eladó saját belátására bízzuk magunkat.
Az esethez még hozzátartozik az is, hogy olvasónk először nem is értette, hogyan lett olcsóbb hirtelen a sajtburger, mivel nem volt egyértelmű, mi volt a különbség a két rendelés között. Az pedig teljesen irreálisnak tűnt, hogy szinte egyik pillanatról a másikra 7,04 százalékkal csökkenjen a sajtburger ára. Bár az eset a Corvin Áruház Burger Kingjében történt, ahol általában nagy a forgalom, ennek ellenére előfordulhat más gyorsétteremláncoknál is.
Azt fontos kiemelni, hogy az elvitelre kért és helyben fogyasztott rendelések máshogy adóznak, és ha az eladó máshogy viszi fel a rendelést, akkor megütheti a bokáját.
A Burger King az elmúlt időben, úgy tűnik, megtalálta sikerreceptjét: szűk fél esztendő után ismét hízott a gyorsétteremlánc forgalma tavaly év végén. A burgerlánc legalább egy éve meglévő éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült Észak-Amerikában (az Egyesült Államokban és Kanadában) tavaly október és december között, ezzel két negyedév csökkenő trendjét törte meg a hálózat. A márkának olyan, limitált idejű év végi akciókkal sikerült a fogyasztókat nagyobb számban az éttermekbe csábítania, mint a szendvicsek mellé kínált, extra méretű ranchszósz, valamint az egymillió darabos készlet erejéig egy dollárért kínált Whopper szendvics.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.