Burger King: 7 százalékkal drágult húsz perc alatt a sajtburger a budapesti plázában – nagyon észnél kell lenni a rendelésnél
Nem mindegy, hogyan és mit rendelünk a gyorséttermekben, ugyanis nem minden esetben annyit fizetünk, amennyit gondolnánk. Nem magáról a menüről és az összetételéről van szó, hanem a pluszköltségekről, amit felszámolnak a gyorséttermek. A Világgazdaság egyik olvasója hívta fel a figyelmünket egy érdekes esetre: a Corvin Áruházban lévő Burger Kingben fél óra különbséggel kért két ugyanolyan dupla sajtburgert, ám az ár nem egyezett meg.

A beszámoló szerint csak az különbözött a két rendelésben, hogy először hozzátette, kézben szeretné elvinni a sajtburgert. Nem kérte elvitelre a sajtburgert, az eladó mégis úgy értelmezte, hogy fel kell ütnie az elviteli díjat, viszont – mivel a vásárló kiemelte, hogy a kezében szeretné elvinni a sajtburgert – zacskót már nem kapott.
Másodszor nem említette, hogy kézben szeretné elvinni a sajtburgert, kiadták neki tálcán, és nem is ütötték fel a plusz száz forintot.
Bár csak száz forint árkülönbségről beszélünk, nem is ezen van a hangsúly, hanem a hozzáálláson: ha nem mondjuk egyértelműen, hogy hol szeretnénk elfogyasztani a sajtburgerünket, akkor az eladó saját belátására bízzuk magunkat.

Nem csak a Burger Kingben fordulhat ez elő
Az esethez még hozzátartozik az is, hogy olvasónk először nem is értette, hogyan lett olcsóbb hirtelen a sajtburger, mivel nem volt egyértelmű, mi volt a különbség a két rendelés között. Az pedig teljesen irreálisnak tűnt, hogy szinte egyik pillanatról a másikra 7,04 százalékkal csökkenjen a sajtburger ára. Bár az eset a Corvin Áruház Burger Kingjében történt, ahol általában nagy a forgalom, ennek ellenére előfordulhat más gyorsétteremláncoknál is.
Azt fontos kiemelni, hogy az elvitelre kért és helyben fogyasztott rendelések máshogy adóznak, és ha az eladó máshogy viszi fel a rendelést, akkor megütheti a bokáját.
A Burger King az elmúlt időben, úgy tűnik, megtalálta sikerreceptjét: szűk fél esztendő után ismét hízott a gyorsétteremlánc forgalma tavaly év végén. A burgerlánc legalább egy éve meglévő éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült Észak-Amerikában (az Egyesült Államokban és Kanadában) tavaly október és december között, ezzel két negyedév csökkenő trendjét törte meg a hálózat. A márkának olyan, limitált idejű év végi akciókkal sikerült a fogyasztókat nagyobb számban az éttermekbe csábítania, mint a szendvicsek mellé kínált, extra méretű ranchszósz, valamint az egymillió darabos készlet erejéig egy dollárért kínált Whopper szendvics.


