Ötévente rendezik meg a világ legjelentősebb kulturális, turisztikai és gasztronómiai eseményének számító világkiállításokat, az idén Japánban nyitó expóra 160 országból, 25 millió látogatót várnak hat hónapon át Japán mellett a Dél-Koreát és Kínát is magába foglaló kelet-ázsiai régióból – érzékeltette Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az esemény jelentőségét.
A magyar pavilon 98 százalékos készültségben van már, a 2025. évi Oszakai Világkiállításon részt venni nemzetgazdasági érdek, miközben kulturális és országimázs-építő szándékkal is részt vesz Magyarország azon – tudtuk meg.
A Japánt, Kínát és Dél-Koreát magában foglaló régióhoz gazdaságfejlesztési és turisztikai várakozásokat is fűz a magyar kormány.
A turizmus az egész nemzetgazdaságra pozitív hatást gyakorolhat.
Az új gyárépítési programban még több működőtőke jön az országba, az oszakai expo arra is képes lesz, hogy bemutassa Magyarországot, mint befektetési célpontot – hangsúlyozta Nagy Márton.
Hozzátette:
Japánról a Suzuki jut eszébe mindenkinek, mert valóban sok az autóipari cég ott, de nem csak az autóipart célozza a befektetés ösztönző program.
2030-ig megduplázódhat a beáramló működőtőke, aminek 70 százaléka most épp Kínához kapcsolódik.
Jelenleg már 181 japán tulajdonú cég is működik itt, ezek 27 ezer magyar családnak adnak megélhetést.
Japán és Magyarország között 156 éve fennálló diplomáciai kapcsolat van, miközben Magyarország nem első alkalommal vesz részt világkiállításon. A Dubaji Világkiállítás is nagyon sikeres volt, jó lenne még azt is túlszárnyalni, amire van esély.
A közvetlen légijáratok is jelzik a Magyarország iránti üzleti és turisztikai érdeklődést,
Fontos szeletet, illetve szerepet kap a magyar gasztronómia, a magyar borok bemutatása,
a világkiállításon a magyar ízek is hozzátartoznak az élménykínálathoz.
A magyar pavilon gasztronómiai koncepciójának felelőse, Csapody Balázs étteremtulajdonos leszögezte:
a gasztronómiát és a borkultúrát egységben kezelik. Japán a világ gasztronómiai fellegvára.
A japán gasztro turisták utazási célpontját markánsan meghatározza, hogy hol van minőségi gasztronómia, hagyományok, egyediség ételekben és borban.
Be szeretnék csábítani a magyar pavilonba, a Miska Borbárba a japán vendégeket, és méltó tálalási környezetben megmutatni a hagyományos magyar ételeket és italokat.
Tokaj lesz a hívószó a borok terén, és amire nagyon büszkék vagyunk, az a fröccs, a gyümölcsszörp, amivel sokakat szeretnének megismertetni majd – hangsúlyozta Csapody Balázs.
Lesz kacsamáj, gulyásleves, paprikás krumpli, túrógombóc és somlói galuska is a magyar pavilon étlapján.
A világkiállítás átfogó koncepciójának fontosságáról Drozsnyik Dávid kreatív szakember beszélt.
Az expo központi témája a jövő társadalma, a boldogabb jövő perspektívában.
Három kulcskérdés:
A tervezéskori magyar szempontok az országimázs építéssel párhuzamosan a japán és magyar kulturális kapcsolatok ápolása volt.
A magyar pavilon központi dómjában a magyar népdal lesz a középpontban, Oszakában az expo hat hónapja alatt 21 magyar népdalénekes lép fel – mondta Vági Bence rendező, koreográfus, a Magyar Pavilon művészi produkciójának megalkotója.
Bemutatták a magyar pavilon formaruháit is a sajtótájékoztatón.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.