A lakásbiztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a lakáskampányról, közülük tavaly minden harmadik élt is az átkötés lehetőségével. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából, ezer személy megkérdezésével készült reprezentatív kutatás arra is rávilágított, hogy annak ellenére, hogy a piacot elárasztják az akciós ajánlatok, a lakásbiztosítások esetében az ár-érték arány a meghatározó.
A magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. Többségük inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjakkal, ugyanakkor némileg árnyalja az elégedettséget, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene.
A megfelelő fedezet ugyanakkor fontos szempont, még magasabb díjért is. Ezt támasztja alá az is, hogy a tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek emelkedett (28 százalék) a biztosítási díja. A válaszadók háromnegyede (75 százalék) válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy számít-e döntésénél az, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Bár ez magas aránynak számít, ám összehasonlítva más termékekkel és szolgáltatásokkal (például élelmiszerek esetében 87 százalék, mobiltelefon-előfizetés esetében 81 százalék), az látszik, hogy nem a biztosítási termékek esetében keresik az ügyfelek leginkább az akciós ajánlatokat.
Az idei felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell:
Érdekesség, hogy miközben a 2024-ben elkészített hasonló felmérésben 69 százalék válaszolt úgy, hogy elégedett biztosítójának ügyintézésével, addig ez a szám idén 59 százalékra mérséklődött. Erre magyarázat lehet az is, hogy aki csak egy-egy akciós ajánlat miatt váltott társaságot, ma már lehet, hogy kevésbé elégedett a korábbi döntésével.
„Nagyon örülünk annak, hogy a tavalyi kampányban a lakásbiztosítással rendelkezők több mint 10 százaléka átnézte és aktualizálta szerződését, ez jelentősen meghaladta a várakozásokat. Talán a kampány hatásának is köszönhetően sokan az aktuális akciók, kedvezmények alapján hozzák meg döntésüket, ami később, akár pont egy káresemény kapcsán okozhat csalódást. A hiányzó fedezetek, az alacsony limitek és biztosítási összegek mellett akár a vállalt önrész miatt is sokaknak fájhat a feje egy káresemény rendezésénél, míg a hűségidő vállalása korlátozza a mozgásteret elégedetlenség esetén. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan sokan azzal is szembesülhetnek, hogy az akciós időszakot követően vagy a szerződéskötés utáni második évben már jelentősen emelkedhet a díjuk. A feltételek hosszúak és bonyolultak, ezért átnézésükben, értelmezésükben érdemes szakértő segítségét kérni” – hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
A felmérésből az is kiderült, hogy azok körében, akik tavaly nem váltottak, minden tizedik embert a hűségszerződése tartotta vissza, mivel attól féltek, hogy akár visszamenőleg is veszteség érheti őket.
Az elmúlt időszak inflációs környezete miatt mindenképpen érdemes átnézni a két-három évnél régebbi szerződéseket, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a szerződések átdolgozására ugyanannál a biztosítónál az év bármely időszakában lehetőség nyílik, nem szükséges ezt erre a nagy forgalmú időszakra ütemezni.
Az idei kampányban a várakozások szerint legalább annyian keresik majd meg a biztosítókat a különböző értékesítési csatornákon, mint tavaly. A lakosság is egyre tájékozottabb, tudatosabb a lakásbiztosításokkal kapcsolatban, az alkuszok aktivitása is nőhet, emellett jelentősen nő a márciusi évfordulós szerződések aránya is.
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) további térnyerésére is számítani lehet, a Groupama Biztosítónál az MFO-szerződések részaránya az elmúlt időszakban 6 százalékról 9 százalékra nőtt a lakásbiztosítási szerződéskötésekben.
Tavaly egyébként a szerződések 70-80 százalékát személyesen kötötték újra. Látva azt, hogy a márciusi időszak milyen megnövekedett ügyfélforgalmat generált tavaly tavasszal, a Groupama Biztosító a márciusi kampányban hosszabbított és hétvégi nyitvatartást vezet be számos fiókjában.
„Az OTP Bankban is kiemelt figyelemmel készülünk a márciusi kampányra, hiszen az otthonteremtési megoldásainkhoz szorosan kapcsolódik a lakásbiztosítás. Egyre több ügyfelünk köt lakásbiztosítást hitelfelvételtől függetlenül is a bank fiókhálózatában, hogy biztonságban tudja az otthonát. A lakossági ügyfélkörben népszerűek a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások. Különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy ezen ügyfeleink ingatlanának biztosítására is személyre szabott, versenyképes ajánlatot tudjunk nyújtani” – mondta el Czikora Emese, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.
Az átkötési időszakra készülve a Magyar Nemzeti Bank honlapjának Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) és Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldalain és a közösségi médiában fogyasztóvédelmi kampányt indított az ügyfelek döntéseinek segítése céljából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.