BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tönkrement magyar autópálya: Lázár János elérte a célját - a Strabag végre dolgozni kezdett

Fontos információt tett közzé a Miskolc melletti autópályával kapcsolatban az osztrák cég a Facebook-oldalán.

A Strabag elkezdte a lezárt szakaszon az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését. Szoros együttműködik az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival, hogy minél hamarabb tartós megoldás születhessen. A cél közös, hogy mindenki biztonságosabban és problémamentesen közlekedhessen a jövőben! – írja a Strabag a Facebookon.

m30_13
Most lezárás van

Szégyenfolt Borsodban

Még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát. Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik szakaszát már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út

egy 150 méteres szakaszon megcsúszott.

Azóta kizárólag terelőutakon lehet közlekedni ezen a szakaszon, ami a környező településeknek is komoly terhelést jelent. Lázár János egyértelműen a Strabagot mint nyertes vállalkozót jelölte meg felelősként. „A Szikszó–Miskolc autópálya-szakasz megsüllyedt. A károk helyreállítása az osztrák kivitelező, a Strabag felelőssége. A rosszul végzett munka miatt az út teljes újjáépítése szükséges, amit a jövő hónapban fognak elkezdeni” – közölte közösségi oldalán.

De itt nem állt meg. Miskolcon egészen pontosan azt mondta, hogy az osztrák cég elrontotta a kivitelezést, a Strabag megbízása pedig nyilvánvaló hiba volt. „Mindenért egyedül a Strabag viseli a felelősséget, legalább 4-5 milliárd forintjába fog kerülni. Ha őszig nem tudja helyrehozni, akkor már fizetni is fog nekünk” – tette hozzá.

Lázár János szerint elgondolkodtató, hogy egy olyan vállalat, amely magáról azt állítja, hogy nagy felkészültséggel és műszaki tudással rendelkezik, képtelen volt ezt a műszaki problémát jól megoldani. Ez a példa pedig azt mutatja, hogy a Strabag nem jó vállalat, nem jól dolgozik, semmi szükség nincs arra, hogy Magyarországon megbízást kapjon. 

Ehhez képest a Strabag alvállalkozóként dolgozik a mohácsi Duna-híd-projektben is.

Korábban megkérdeztük az Építési és Közlekedési Minisztériumot (ÉKM), hogy szerinte alkalmas-e a Strabag arra, hogy például a mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó fejlesztések kivitelezésében szerepet vállaljon. Ha nem, van-e a tárcának illetékessége abban, hogy a Strabag részvételéről döntsön, vagy ez a fővállalkozó kompetenciája.

Az ÉKM meglehetősen sejtelmes választ adott, de a Strabag szempontjából sok jó biztosan nem olvasható ki belőle. Az Építési és Közlekedési Minisztérium  felhívta rá a figyelmet, hogy a beruházásokért folyó versenyben a jogszabályok alkotta keretek között mindent megtesz, hogy „a magyar állam rendelkezésére álló költségvetési vagy pályázati forrásokból elsősorban a magyar cégek és a magyar dolgozók jussanak munkához és lehetőséghez”.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.