A napokban két villanymozdony gyártását rendelte meg a CER Cargo csoport a németországi Siemens Mobilitytől. A korszerű, Siemens Vectron MS típusú járművek 2026 decemberében érkeznek meg.
A magyarországi vasúti árufuvarozás egyik meghatározó szereplője úgy számol, hogy a két Vectron meghatározó szerepet játszik majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításaiban. A beszerzés hozzájárul ahhoz – olvasható a közleményében –, hogy a cég megvalósítsa növekedési stratégiáját a közép- és kelet-európai régióban.
A csoport jelenleg hat bérelt Vectron mozdonyt használ, a most megrendelt két jármű azonban már a saját tulajdona lesz. Ezzel tovább nő a függetlensége és flottakapacitása. A Világgazdaság érdeklődésére a társaságnál közölték, hogy a CER már összesen 19 mozdonyt használ. Ebből
A mostani beszerzés kapcsán Tanja Kienegger, a Siemens Mobility Austria és CEE vezérigazgatója a CER közleménye szerint rámutatott, hogy még sok a lehetőség a határokon átnyúló árufuvarozás környezetbarát vasúti szállításra való átállásában. Nyilatkozatában Wilhelm Patzner, a CER Austria és a CER Germany Cargo GmbH azt emelte ki, hogy a Vectron használatával lehetővé váló interoperabilitásnak köszönhetően a CER számára már a múlté az európai határokon történő mozdonycsere.
A következők a Vectron MS mozdonyok műszaki jellemzői:
Ahogyan a teljes hazai árufuvarozó ágazat, úgy ezen belül a CER is megérezte, hogy a belföldi ipari termelés csökkenésével esnek a megbízásai is. Ennek belpiaci mértéke – közölte a Világgazdaság kérdésére a társaság – mintegy 10 százalékos volt. A CER Cargo csoport meghatározó vállalata, a CER Hungary 2023-as nettó árbevétele (a 2024-es még nem érhető el a nyilvános adatbázisokban) 9,2 milliárd forintról 9,1 milliárdra csökkent, a forgalom közel 80 százaléka exporttevékenységből származott. Az adózott eredménye 136 millió forintról 736 millió forintra erősödött. (A társaság végső tulajdonosa Horváth László üzletember.)
Kilenc másik cég mellett a CER is kínál Magyarországon egyeskocsi-szolgáltatást. E szolgáltatás során egy-egy szerelvény több megbízó áruját továbbítja, ezért a vonatot az útja során többször is meg kell bontani, a kocsijainak összetételét meg kell változtatni. Ez munka-, hely- és időigényes, emiatt végső soron gazdaságtalan tevékenység.
Ám mivel a fenntartásán mintegy hétszáz hazai termelővállalat működése – ezzel munkahelyek ezreinek megmaradása – múlik, a támogatása nemzetgazdasági érdek.
Az év végén jár le a korábban megítélt támogatás, amely szerint az érintett piaci szereplők között évi 6,4 milliárd forint osztható el. A folytatásához a hazai szaktárca döntése, majd az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.