Döntött a MÁV: ez a 25 vasútállomás más lesz, mint a többi – nem kell tovább kínlódni a kerékpárokkal
Összesen 25 vasútállomáson telepítettek tolósíneket a kerékpároknak – közölte a MÁV a Facebookon.

A kiválasztott 25 helyszínen csúszásgátló anyagú tolósínek könnyítik meg a biciklisek számára, hogy feltolják kerékpárjukat az aluljárók vagy a felüljárók lépcsőin.
A MÁV csoport posztja szerint a vályú formájú síneket megfelelő távolságra szerelték fel a korláttól, hogy oldaltáskával együtt is használhatók legyenek. A helyszínek kiválasztásában segítségükre volt a közigazgatási és területfejlesztési minisztérium Aktív Magyarország államtitkársága és a Magyar Kerékpárosklub .
A Világgazdaság korábban azt is megírta, hogy a MÁV összesen 36 állomás megújítását is tervezi.
A beruházások tartalmazzák
- az akadálymentesítést,
- az energetikai korszerűsítést,
- a környezetrendezést,
- P+R és K+R építését,
- kerékpártárolók telepítését
- és az utastájékoztatás korszerűsítését.
Több nagy pályaudvar fejlesztéséhez azonban kizárólag magántőkét vonna be a magyar kormány.
Összesen hét kiemelt vasútállomás fejlesztésére vonnak be befektetőket:
- a Keleti,
- a Nyugati,
- a Déli,
- a Kelenföldi pályaudvar esetében,
illetve
- a győri,
- a debreceni
- és a szegedi vasútállomás átalakításában.
A Világgazdaság korábban megtudta, hogy
a nagy pályaudvarok mellett a szolnoki vasútállomáson is elindulhatnak a munkálatok, azonban a megyei jogú város állomásánál nem vonnának be magántőkét.