BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Hamarosan elkészül az ipari park

Várhatóan október elején írja ki az új közbeszerzési ajánlatot a Záhony térségi széles nyomtávú vágányhálózat felújításának második ütemére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A teljes vasúti fejlesztés határideje 2011 vége, és amennyiben nem támadják meg ezt az eljárást, márciusig meg lehet kötni a nyertessel a szerződést, s ez esetben tartható a határidő – tájékoztatta lapunkat Loppert Dániel, a társaság kommunikációs osztályának a vezetője. Az első eljáráson hozott döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság júniusban megsemmisítette, a kiírót újraértékelésre kötelezte és hárommillió forintra megbírságolta. A NIF Zrt. azonban nemrégiben az újraértékelés helyett új kiírás mellett döntött.

Záhony térségének komplex logisztikai fejlesztése a Közlekedés operatív program negyedik, közúti és vasúti fejlesztések megvalósítását tartalmazó prioritásának a része. A vasúti infrastruktúra-felújítási rész teljes beruházási értéke 20,5 milliárd forint, százszázalékos támogatással, ebből 85 százalék EU-forrás, a többit a magyar költségvetés állja. A több mint négymilliárd forintos első szakasz befejezési határideje ez év októberének vége, s valószínűleg tartható is.

Ugyancsak októberben adják át az új intermodális ipari-logisztikai területet Fényeslitke–Komoró térségében – tudtuk meg Kálnoki Kis Sándortól, a záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési programirodájának a vezetőjétől, a program korábbi miniszterelnöki megbízottjától. A 160 hektáros terület mintegy 4,4 milliárd forintos infrastrukturális fejlesztését fele részben az Európai Unió finanszírozza az Észak-alföldi operatív program keretében, a többit a Regionális Fejlesztési Holding Zrt. állja. A terület több mint felére, 86 hektárra már bejelentkezett a VorsklaSteel Hungary hengerműcég, amely évi két és fél millió tonna nyersacélt dolgoztatna fel, valamint ennek logisztikai kiszolgálására a Kraz Logisztikai Kft. Amennyiben a kormányzattal a tervek megvalósíthatóságáról jelenleg is folyó tárgyalások a közeli jövőben eredményesen zárulnak, ötszázmillió eurós beruházással mintegy ezer közvetlen munkahelyet teremtenének, valamint legalább ennyi beszállítói foglalkoztatást tudnának biztosítani – vázolta lapunknak Szentpéteri Bertalan, a hengerműcég vezérigazgatója. Az építkezés jövő nyáron indulhatna el, és így 2013 nyarán kezdődhetne a termelés.

Úgy tudjuk, a térségben, de a hamarosan elkészülő logisztikai területen kívül egy spanyol cég felvásárolt egy több mint kétszáz hektáros területet – opciós joguk van rá, sőt tíz százalékot már ki is fizettek –, ahová nem hivatalos információk szerint mezőgazdasági termékfeldolgozást, konténerterminált és logisztikai céget kívánnak majd telepíteni.


Komplex program

A záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési programjának fő célja elősegíteni, hogy Magyarország a térség logisztikai központjává váljon. A 37,5 milliárd forintos teljes fejlesztési értékű program keretében egyebek között létrehoznak egy ipari-logisztikai területet, javítják a térség belső infrastruktúráját, fejlesztik az érintett kis- és közepes vállalkozásokat. A gazdasági válság előtt a térségbe évente mintegy hatmillió tonna áru érkezett vasúton, három és fél millió tonna közúton – ez az EU keleti határán az áruforgalom közel negyede –, a forgalom várhatóan erre a szintre áll vissza, s a prognózisok szerint növekedni fog. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek