A PepsiCo ital- és snackóriás a várakozásokat meghaladó eredményt és bevételeket ért el, legtöbb üzletágában nőtt a forgalom, ezért megemelték az idei évre vonatkozó várakozásaikat – írta a CNBC.

Pepsi
Fotó: Shutterstock

A Wall Street elemzői szerényebb eredményeket vártak, mint ami a vállalat negyedéves jelentésében olvasható. Az előrejelzések szerint az egy részvényre jutó nyereségnek 1,39 dollárnak kellett volna lennie, míg az összbevétel nagyjából 17,22 milliárd lett volna.

A március 25-én zárult időszakra vonatkozóan a Pepsi 1,93 milliárdos, azaz részvényenként 1,40 dolláros nettó nyereséget jelentett, szemben az egy évvel korábbi 4,26 milliárdos, azaz részvényenként 3,06 dolláros eredménnyel. Az egyszeri tételek nélkül pedig a vállalat 1,50 dolláros részvényenkénti eredményt ért el.

A nettó árbevétel 10,2 százalékkal 17,85 milliárd dollárra emelkedett. Az organikus bevétel, amely nem tartalmazza a vállalati beszerzések és az elidegenítések hatását, 14,3 százalékkal nőtt.

A Pepsico árfolyama 1 éves
 

A PepsiCo üdítőitalainál 1 százalékkal nőtt a forgalom, míg az élelmiszerszegmensben 3 százalékkal csökkent – összességében a volumen minden kategóriában 2 százalékkal csökkent, amit az árak 16 százalékos emelkedése ellensúlyozott.

A vállalat közölte, hogy 2023-ban az egészéves organikus bevételek 8 százalékos növekedésére számít a korábbi 6-ról, az egy részvényre jutó nyereség pedig 9 százalékra emelkedik az előző, 8 százalékos szintről.

Emellett a cég a hónap elején bejelentette, hogy 2025-re a csomagolásainak 100 százalékát újrahasznosítható vagy komposztálható anyagokra cseréli le.

Teljesen megváltozik a Pepsi

A fogyasztók kollektív emlékezete alapján alkották meg a Pepsi új megjelenését.