
Fényes jövőt lát a nemzetközi konténeróriás: erős marad a nemzetközi kereskedelem
A dán Moller-Maersk hajózási konszern hétfőn közölte, hogy az erős harmadik negyedéves eredmények, a robusztus kereslet és a Vörös-tengeren a hajózásban továbbra is fennálló zavarok miatt megemelte egész éves előrejelzését.

A Maersk közölte, hogy a korábbi 4–6 százalék közötti tartományról 6 százalék körülire módosította a globális konténerpiac 2024-es növekedésére vonatkozó előrejelzését.
A Maersk a harmadik negyedévre vonatkozóan 4,8 milliárd dolláros előzetes kamat-, adófizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) jelentett. Elemzők 3,7 milliárd dolláros EBITDA-t prognosztizáltak erre az időszakra az LSEG adatai szerint.
A bevétel 15,8 milliárd dollár volt, ami felülmúlta az elemzők 14,4 milliárd dolláros előrejelzését.
Az Iránnal szövetséges huszi fegyveresek által a Vörös-tengeren a hajók ellen elkövetett támadások megzavarták a kelet–nyugati kereskedelem szempontjából létfontosságú hajózási útvonalat, a szállítmányok hosszan tartó átirányítása pedig felfelé nyomta a szállítási díjakat, és torlódásokat okozott az ázsiai és európai kikötőkben.
A Maersk most 11,0 és 11,5 milliárd dollár közötti EBITDA-t vár az egész évre, a korábbi 9 és 11 milliárd dollár közötti sáv helyett – közölte a csoport a Bloomberggel.
A 2024-es kamat- és adófizetés előtti eredményt eközben 5,2 és 5,7 milliárd dollár közöttinek látták, a korábbi 3 és 5 milliárd dollár közötti érték után.
Atommeghajtással zöldítené a tengeri szállítást az egyik legnagyobb konténeres cég
Miközben számos nukleáris hadihajó szeli a habokat világszerte, a kereskedelmi hajózásban nem terjedt el az atomenergia használata. A negyedik generációs reaktorok azonban a következő évtizedre elhozhatják az atommeghajtású konténerhajókat.
Ajánlott videók
