
Válságban a német ipar: átalakul a Bosch, ezerfős leépítést terveznek
A Bosch német autóipari beszállító jelentős leépítést és szerkezeti átalakítást jelentett be: a vállalat 2029-ig akár 1100 munkahelyet is megszüntethet a baden-württembergi Reutlingenben található gyáregységében. A döntés hátterében a folyamatosan zsugorodó európai autóipari piac, az árverseny fokozódása és a gyártási költségek emelkedése áll.

Átszervezés előtt áll a Bosch
A Bosch közleménye szerint a reutlingeni gyár jövőbeni működésének középpontjába a félvezetők gyártása kerül, míg az elektronikus vezérlőegységek előállítása fokozatosan háttérbe szorul. A vállalat alelnöke, Dirk Kress úgy fogalmazott:
Az európai vezérlőegység-piacot rendkívül éles árverseny és új szereplők beáramlása jellemzi. A munkahelyek megszüntetése fájdalmas, de elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy a telephely jövője biztosítva legyen.
A Bosch jelenleg körülbelül 10 ezer főt foglalkoztat Reutlingenben. A bejelentés különösen érzékenyen érinti a német ipart, amely az utóbbi években egyre nagyobb nyomás alá került. Az európai és német autógyártók magas energia- és bérköltségekkel küzdenek, miközben az Egyesült Államokkal vívott vámháború, valamint az ázsiai versenytársak térnyerése tovább rontja piaci pozícióikat.
A Bosch döntése egy újabb jele annak, hogy a globális átalakulás és az elektromobilitás térnyerése nemcsak technológiai, hanem társadalmi szinten is áldozatokat követel.
Már a Dacia sem menti meg: óriási bajban a román autóipar – egymást érik a leépítések és az üzembezárások
Románia autóipara történetének egyik legnagyobb átalakulását éli. A több száz elbocsátás, a fejlesztési központok bezárása és a munkaerő számának folyamatos csökkenése jelzi, hogy az iparág nehéz időszakban van. A román autóiparra nemcsak a technológiai váltás, hanem a globális gazdasági nyomás is erőteljes hatással van. A jövőben további leépítések és szerkezeti változások várhatók.






