Az Aeroexpress légitársaság utasszállító gépe landolt elsőként a székelyföldi Gyergyóremetén épülő repülőtéren tesztrepülés keretében.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság (archív)

Az Embraer 120ER típusú, 30 fő szállítására alkalmas repülőgép Budapestről érkezett Gyergyóremetére. A gép Kolozsváron esett át az egyelőre kötelező határellenőrzésen, a repült idő a magyar fővárosból összesen másfél óra volt.

Évek óta dolgozunk azon, hogy légi kapcsolatot teremtsünk Magyarország és Erdély között, ami autóval vagy vasúton nehéz. Anyacégünk, a BASe Airlines Zrt. finnországi tapasztalataira alapozunk, ahol szintén így értük el a nehezebben megközelíthető a területeket

– mondta Somogyi-Tóth Dániel, a légitársaság alapítója.

A tavaly alapított Aeroexpress légitársaság 2022 őszén indította el első járatait, azóta Budapest és Kolozsvár között biztosítanak heti négy járatot, amelyek rendszeresen telt házasak.

Balázs Attila, a repülőtér megálmodója és építője, a Bayer cégcsoport vezetője bejelentette, hogy jövőre napi két járatot terveznek indítani Gyergyóremete és Budapest között. Az egyik a cégcsoport vállalkozásai számára nyújt majd összeköttetéseket, a második pedig a bárki által elérhető utasforgalmat biztosítja.

Új magyar légitársaság született, de nem akar a Malév lenni

A Sólyom Airways rossz emlékű próbálkozása óta reflexszerű hitetlenkedés övezi a légi közlekedési piacra frissen belépő hazai szereplőket. Az Aeroexpress Regional viszont valójában egy három évtizedes múlttal büszkélkedő, évek óta Finnországban közszolgáltatást végző magyar légitársaság új brandje. A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.