BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Sikerült gatyába rázni a MÁV+ applikációt – a késési biztosítással több millió forintot kellett már visszafizetni az utasoknak

Számos hibát már sikerült kijavítani a MÁV+ applikáción, azonban a késési biztosítás élesítésekor is lépett fel technikai hiba.

Érezhető módon a nyári szünet beköszöntése előtt szedi össze magát a MÁV+ nevű applikáció, amelynek bevezetését az év elején hirdette meg Lázár János a tízpontos vállalásai között.  

Számos hibát már sikerült kijavítani a MÁV + applikáción
 A MÁV+ applikációban is rögzíthetjük a pénztárnál vett jegyet vagy bérletet, ha késett a jármű / Fotó: MÁV csoport / Facebook

A miniszter akkor közölte: az új applikáció májustól lesz elérhető, az év második felére már minden funkciója működni fog, 

a legfontosabb új funkciót, a késési biztosítást pedig június egytől már használhatják az utasok.

Egy évet még biztosan várni kell a teljesen működő MÁV+ applikációig 

A Világgazdaság még áprilisban tesztelte az új applikációt: a legszembetűnőbb probléma az volt, hogy nem lehetett egy járattal nagyobb időtávlatban tervezni, illetve nem volt egyértelmű, hogy vonatra vagy buszra vonatkozik a menetrend. Ezeket hibákat azóta javították.

 A MÁV az alkalmazás elindulásakor úgy fogalmazott: a következő egy évben hónapról hónapra érkeznek majd a frissítések és a hibajavítások.

Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport vezetőjének közlése szerint nem az összes, hanem a leggyakrabban használt funkciókkal indult el a MÁV+ applikáció. „A tíz vállalás egyike az, hogy megújul a MÁV-applikáció. 

Több lépésben, de a jövő év tavaszára teljesen

– mondta a Facebookon, vagyis idén mégsem kapja meg a teljes funkcionalitását az alkalmazás. 

Az új MÁV+ applikáció nem a régi frissítésével vált elérhetővé, hanem le kellett tölteni a nagyobb online áruházakból. Ezt azzal indokolták, hogy amíg nem válik teljessé az új applikáció működése, addig lehet a régebbit is használni.

A legnagyobb változás a késési biztosítás bevezetése

A MÁV-Volán csoport közlése szerint eddig több mint 50 ezren töltötték le az App Store-ból és a Google Playen keresztül, május végén pedig elérhető vált az applikáció frissítésével a késési biztosítás is. 

A csoport a Világgazdaságnak elmondta: 

  • aki a MÁV+ alkalmazásban vásárolja meg a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára, 
  • aki az interneten, az automatában vagy a jegypénztárnál vásárol, az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.

A közlekedési vállalt sokáig azt kommunikálta, hogy a MÁV+ applikációban majd külön kell bekapcsolni a funkciót, ha az utas érvényesíteni akarja a pénzvisszatérítést, azonban a júniusi frissítés után egyeteművé vált:

a késési biztosítást nem kell külön élesíteni.

Továbbá a jegypénztárnál megvett papíralapú jegyet vagy bérletet is hozzá lehet adni a biztosításhoz a telefon kamerájával vagy kézzel beírva.

A Világgazdasággal azt is közölték, hogy 

a MÁV vonatai, a Volánbusz járatai mellett most már a HÉV vonalai és az agglomerációs buszok is bekerültek a késési biztosításba.

Hegyi Zsolt vezérigazgató arról is beszélt, hogy számításaik szerint idén mintegy kétmilliárd forintba kerülhetnek a MÁV-Volán csoportnak a késések utáni pénzvisszatérítések.

Az első három nap alatt a MÁV-Volán csoport több mint 9600 esetben fizette vissza a jegyár felét az utasoknak: összesen 10 millió forint értékben.

Hegyi Zsolt bevezetés kapcsán kiemelte: bár az induláskor 

egy informatikai hiba miatt a jegypénztárakban nem minden esetben működött azonnal a biztosítás érvényesítése, ezt a problémát már elhárították.

A pünkösdi hosszú hétvégén egy nem várt technikai hiba okozott fennakadást a Balatonra tartó vonatközlekedésben. Lázár János úgy fogalmazott, hogy mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy „a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg” ahogyan azt vállalták. 

Két sorompó hiba miatt több mint egy órás késések alakultak ki, sokan azonban a tájékoztatás hiányára is panaszkodtak és nem jelentek meg a korábban ilyen helyzetekre megigért rásegítő buszjáratok sem. 

Emiatt a miniszter közölte, hogy kivételesen

teljes összegű kártérítést fizet a MÁV csoport a balatoni vonal károsultjainak.

Fontos frissítések érkeztek

A MÁV+ május végén újabb funkcióval bővült: már kombinált jegy is elérhető az applikáción keresztül, így – a célállomásig vonatot és buszt is igénybe véve – már nem kell külön tervezni az utazást és külön-külön jegyet venni az igénybe vett járatokra.

Az új applikációban már elérhetők a HÉV budapesti közigazgatási határon kívül a HÉV-jegyek, valamint a TramTrain-jegyek is.

A csoport közlése szerint a városi termékek, nemzetközi ajánlatok jelenleg még nem érhetők el, a kombinált jegyek csak helyközi járatokra érvényesek.

Nyárig még kiegészül a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkciókkal is. A csoport közlése szerint június 21. és augusztus 31. közötti közlekedési főszezonban minden, közforgalmú közlekedéssel elérhető településére megy majd klímás jármű. 

A garantált klímás utazás lehetőségét a napok legmelegebb időszakában, 08:00–19:00 óra közötti idősávban való indulással biztosítják. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.