
Lerázta magáról az amerikai szankciókat, kiváló évet zárt a Huawei
Liang Hua, a Huawei elnöke szerdán elmondta, hogy a technológiai vállalat éves bevétele tavaly meghaladta a 860 milliárd jüant – több mint 118 milliárd dollárt –, miután a vállalatnak sikerült szinte teljesen kihevernie az amerikai szankciók okozta károkat.

Liang a Reutersnek elmondta, hogy a vállalatnak az utóbbi években sikerült fellendítenie a fogyasztói üzletágát, a házon belüli fejlesztésekkel párosítva pedig ez rég nem látott lendületet adott a növekedésnek, amelyet korábban „Washington kereskedelmi korlátozásokkal és az eszközeik betiltásával próbált megállítani”.
Tovább szárnyal a Huawei
A 860 milliárd jüannyi éves bevétel 22 százalékos növekedést jelentene 2023-hoz képest, ami az elmúlt öt évben a legnagyobb méretű ugrás volt.
„2024-ben a vállalat működése megfelelt a várakozásoknak, mivel sikeresen megerősítettük infrastruktúránkat, rengeteg új terméket adtunk ki, és folyamatosan terjeszkedünk más szektorokban” – indokolta a sikert a vállalat elnöke, aki szerint a növekedés a felhasználói bizalomnak is köszönhető.
A Huawei fogyasztói üzletága emellett pedig 2023 augusztusa óta erős visszatérést ért el, amikor az amerikai szankciókkal dacolva új, helyben gyártott csipekkel ellátott telefonokat dobott piacra.
Tavaly a Canalys adatai szerint 16 százalékos részesedést szerzett a kínai okostelefon-piacon, megelőzve ezzel az évek óta uralkodó Apple-t.
Újabb skalpot gyűjtött be a CATL és a Huawei
Egy prémiumkategóriát képviselő kínai autómárka felvirágoztatásában vállal szerepet a Huawei és a CATL. Az állami tulajdonú Changan csoporthoz tartozó Avatr legújabb, másfél milliárd dolláros tőkeemelése révén a CATL stabil megrendelőt, a Huawei pedig a piacütő technológiai megoldásai megbízató felhasználóját köszöntheti.