Liang Hua, a Huawei elnöke szerdán elmondta, hogy a technológiai vállalat éves bevétele tavaly meghaladta a 860 milliárd jüant – több mint 118 milliárd dollárt –, miután a vállalatnak sikerült szinte teljesen kihevernie az amerikai szankciók okozta károkat.
Liang a Reutersnek elmondta, hogy a vállalatnak az utóbbi években sikerült fellendítenie a fogyasztói üzletágát, a házon belüli fejlesztésekkel párosítva pedig ez rég nem látott lendületet adott a növekedésnek, amelyet korábban „Washington kereskedelmi korlátozásokkal és az eszközeik betiltásával próbált megállítani”.
A 860 milliárd jüannyi éves bevétel 22 százalékos növekedést jelentene 2023-hoz képest, ami az elmúlt öt évben a legnagyobb méretű ugrás volt.
„2024-ben a vállalat működése megfelelt a várakozásoknak, mivel sikeresen megerősítettük infrastruktúránkat, rengeteg új terméket adtunk ki, és folyamatosan terjeszkedünk más szektorokban” – indokolta a sikert a vállalat elnöke, aki szerint a növekedés a felhasználói bizalomnak is köszönhető.
A Huawei fogyasztói üzletága emellett pedig 2023 augusztusa óta erős visszatérést ért el, amikor az amerikai szankciókkal dacolva új, helyben gyártott csipekkel ellátott telefonokat dobott piacra.
Tavaly a Canalys adatai szerint 16 százalékos részesedést szerzett a kínai okostelefon-piacon, megelőzve ezzel az évek óta uralkodó Apple-t.
Újabb skalpot gyűjtött be a CATL és a Huawei
Egy prémiumkategóriát képviselő kínai autómárka felvirágoztatásában vállal szerepet a Huawei és a CATL. Az állami tulajdonú Changan csoporthoz tartozó Avatr legújabb, másfél milliárd dolláros tőkeemelése révén a CATL stabil megrendelőt, a Huawei pedig a piacütő technológiai megoldásai megbízató felhasználóját köszöntheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.