BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Felvásárolják a világ ötödik legnagyobb sportcipőgyártóját

A vámháború következtében szinte teljesen kiszáradt a fúziós felvásárlási piac. Egy üdítő kivétel mégis akadt: egy befektetési alap nemrég felvásárlási ajánlatot tett a Skechers részvényeire.

A Skechers és a 3G példát mutatnak a tőzsdéknek, hogyan kell faképnél hagyni a mezőnyt. A sportcipőgyártót vonzó felvásárlási célponttá tette alacsony adósságállománya és az Egyesült Államokon kívüli magas értékesítési aránya.

3G Capital Acquires Skechers
A Skechers üdítő kivétel a kiszáradt felvásárlási piacon / Fotó: CFoto via AFP

A 3G Capital nevű magántőke-befektető cég olyan vállalatoknál vált ismertté, mint a Kraft Heinz, ahol agresszívan csökkentette a költségeket. Most úgy tűnik, valami kényelmesebbre vált. A cég a közelmúltban 9,4 milliárd dolláros ajánlatot tett a Skechers sportcipőgyártóra – ez kirívó eset, hiszen a vámháborús bizonytalanság közepette a Wall Street óvakodik a nagyobb felvásárlásoktól.

Skechers – üdítő kivétel a felvásárlási piacon

A 3G időzítése azonban kiváló volt: a Skechers részvényei márciusban rekordszintre emelkedtek, majd áprilisban zuhanni kezdtek, miután Trump elnök elindította a kereskedelmi háborút. Bár a 3G 30 százalékos prémiumot fizet a Skechers 30 napos átlagárához képest, az ajánlat – 63 dollár készpénz részvényenként – még így is körülbelül ötödével alacsonyabb, mint ahol a részvények négy hónappal ezelőtt forogtak.

A Skechersnek vannak bizonyos sajátosságai, amelyek még egy óvatosabb piacon is vonzó felvásárlási célponttá teszik. 

Robert Greenberg, a vállalat 85 éves alapítója és régóta vezérigazgatója, családjával együtt a szavazati jogok körülbelül 60 százalékát birtokolja, így végső soron ők határozzák meg a cég irányvonalát.

Trump vámjai és a gyengülő amerikai fogyasztói kereslet fényében Greenberg úgy érezhette, hogy egyszerűbb lenne a nyilvános piac nyomása nélkül átvészelni a bizonytalanságot. A 3G pedig egy szokatlan ajánlattal tudta őt is bevonni: részesedést kínált az új vállalatban. Más részvényesek számára is korlátozottan elérhető ez az opció.

A Skechers nem éppen menő márka: cipőit nem hajszolják a sneakerrajongók, és nem pörögnek a viszonteladói oldalakon. Ehelyett kényelmes és megfizethető termékei vonzzák a nőket, gyerekeket és a baby boomer generációt. Az elmúlt évtizedben az eladások majdnem megháromszorozódtak, és tavaly elérték a 9 milliárd dollárt – ezzel a Skechers a világ ötödik legnagyobb cipőgyártója lett a Nike, Adidas, Puma és a kínai Anta Sports után.

 

A kínai importra kivetett 145 százalékos Trump-féle vámtarifa talán kisebb hatással lesz a Skechersre, mint amit a részvényárfolyam zuhanása sugall. (Bár a legutóbbi hírek szerint van remény a kínai–amerikai kereskedelmi háború enyhülésére.

Tiszta mérleg, rugalmas üzleti modell

A Barclays szerint 

  • a termékek mintegy 40 százaléka származik Kínából, viszont 
  • az eladások csak körülbelül egyharmada történik az Egyesült Államokban, 
  • szemben például a Gap 88 százalékos arányával. 

Így a kínai termékeket át lehet irányítani más piacokra, miközben az amerikai árak stabilan tarthatók. 

Ráadásul a Skechers profitálhat is abból, ha a megélhetési költségekkel küszködő fogyasztók olcsóbb lábbelik után néznek 

értékeli a helyzetet a Financial Times.

A cégnek alig van adóssága, így a 3G viszonylag könnyen felvehet hitelt a felvásárlás finanszírozására. Tiszta mérleggel, rugalmas üzleti modellel és egy készséges többségi részvényessel nem meglepő, hogy a Skechers vonzó ajánlatra talált a mostanság meglehetősen lanyha felvásárlási piacon. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.