A Skechers és a 3G példát mutatnak a tőzsdéknek, hogyan kell faképnél hagyni a mezőnyt. A sportcipőgyártót vonzó felvásárlási célponttá tette alacsony adósságállománya és az Egyesült Államokon kívüli magas értékesítési aránya.
A 3G Capital nevű magántőke-befektető cég olyan vállalatoknál vált ismertté, mint a Kraft Heinz, ahol agresszívan csökkentette a költségeket. Most úgy tűnik, valami kényelmesebbre vált. A cég a közelmúltban 9,4 milliárd dolláros ajánlatot tett a Skechers sportcipőgyártóra – ez kirívó eset, hiszen a vámháborús bizonytalanság közepette a Wall Street óvakodik a nagyobb felvásárlásoktól.
A 3G időzítése azonban kiváló volt: a Skechers részvényei márciusban rekordszintre emelkedtek, majd áprilisban zuhanni kezdtek, miután Trump elnök elindította a kereskedelmi háborút. Bár a 3G 30 százalékos prémiumot fizet a Skechers 30 napos átlagárához képest, az ajánlat – 63 dollár készpénz részvényenként – még így is körülbelül ötödével alacsonyabb, mint ahol a részvények négy hónappal ezelőtt forogtak.
A Skechersnek vannak bizonyos sajátosságai, amelyek még egy óvatosabb piacon is vonzó felvásárlási célponttá teszik.
Robert Greenberg, a vállalat 85 éves alapítója és régóta vezérigazgatója, családjával együtt a szavazati jogok körülbelül 60 százalékát birtokolja, így végső soron ők határozzák meg a cég irányvonalát.
Trump vámjai és a gyengülő amerikai fogyasztói kereslet fényében Greenberg úgy érezhette, hogy egyszerűbb lenne a nyilvános piac nyomása nélkül átvészelni a bizonytalanságot. A 3G pedig egy szokatlan ajánlattal tudta őt is bevonni: részesedést kínált az új vállalatban. Más részvényesek számára is korlátozottan elérhető ez az opció.
A Skechers nem éppen menő márka: cipőit nem hajszolják a sneakerrajongók, és nem pörögnek a viszonteladói oldalakon. Ehelyett kényelmes és megfizethető termékei vonzzák a nőket, gyerekeket és a baby boomer generációt. Az elmúlt évtizedben az eladások majdnem megháromszorozódtak, és tavaly elérték a 9 milliárd dollárt – ezzel a Skechers a világ ötödik legnagyobb cipőgyártója lett a Nike, Adidas, Puma és a kínai Anta Sports után.
A kínai importra kivetett 145 százalékos Trump-féle vámtarifa talán kisebb hatással lesz a Skechersre, mint amit a részvényárfolyam zuhanása sugall. (Bár a legutóbbi hírek szerint van remény a kínai–amerikai kereskedelmi háború enyhülésére.)
A Barclays szerint
Így a kínai termékeket át lehet irányítani más piacokra, miközben az amerikai árak stabilan tarthatók.
Ráadásul a Skechers profitálhat is abból, ha a megélhetési költségekkel küszködő fogyasztók olcsóbb lábbelik után néznek
– értékeli a helyzetet a Financial Times.
A cégnek alig van adóssága, így a 3G viszonylag könnyen felvehet hitelt a felvásárlás finanszírozására. Tiszta mérleggel, rugalmas üzleti modellel és egy készséges többségi részvényessel nem meglepő, hogy a Skechers vonzó ajánlatra talált a mostanság meglehetősen lanyha felvásárlási piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.