
Nagyobb volt a forgalom Hello Kittyből, mint Toyotából
A Hello Kitty tulajdonosa, a Sanrio, megelőzte Japán legnagyobb vállalatát, a Toyota Motort a részvényforgalomban múlt hónapban, miután bekerült az MSCI indexbe, és a befektetők úgy vélik, kevésbé van kitéve a vámkockázatoknak.

A Tokiói Értéktőzsde pénteken közzétett adatai szerint májusban összesen 2,1 ezermilliárd jen (14,6 milliárd dollár) értékben kereskedtek Sanrio-részvényekkel, ami több mint a duplája az előző havi értéknek, és meghaladja a Toyota 1,7 ezermilliárd jenes forgalmát is. A Toyota részvényforgalma az előző havi 2,2 ezermilliárd jenről csökkent.
A gazdasági ciklusoknak ellenálló, tartalomhoz kötődő részvények nagyobb biztonságérzetet nyújtanak
– kommentálta a helyzetet a Bloombergnek Fumio Matsumoto, az Okasan Securities vezető stratégája. „A Sanrio MSCI indexbe való felvétele megkönnyítette a globális befektetők számára a cég részvényeinek vásárlását” – tette hozzá.

A tőzsdén is népszerű a Hello Kitty
A múlt hónapban az MSCI Japán indexébe felvett Sanrio részvényei 12 százalékkal emelkedtek. A Jefferies Japan ezen a héten megemelte az árfolyamcélját, arra számítva, hogy a vállalat növekvő márkaértéket és licencbevételeket ér el. Ezzel szemben a Toyota – amely jobban ki van téve az amerikai vámok miatti bizonytalanságnak és az erősödő versenynek – alulteljesített, és mindössze 1,5 százalék emelkedést mutatott.