A Hello Kitty tulajdonosa, a Sanrio, megelőzte Japán legnagyobb vállalatát, a Toyota Motort a részvényforgalomban múlt hónapban, miután bekerült az MSCI indexbe, és a befektetők úgy vélik, kevésbé van kitéve a vámkockázatoknak.
A Tokiói Értéktőzsde pénteken közzétett adatai szerint májusban összesen 2,1 ezermilliárd jen (14,6 milliárd dollár) értékben kereskedtek Sanrio-részvényekkel, ami több mint a duplája az előző havi értéknek, és meghaladja a Toyota 1,7 ezermilliárd jenes forgalmát is. A Toyota részvényforgalma az előző havi 2,2 ezermilliárd jenről csökkent.
A gazdasági ciklusoknak ellenálló, tartalomhoz kötődő részvények nagyobb biztonságérzetet nyújtanak
– kommentálta a helyzetet a Bloombergnek Fumio Matsumoto, az Okasan Securities vezető stratégája. „A Sanrio MSCI indexbe való felvétele megkönnyítette a globális befektetők számára a cég részvényeinek vásárlását” – tette hozzá.
A múlt hónapban az MSCI Japán indexébe felvett Sanrio részvényei 12 százalékkal emelkedtek. A Jefferies Japan ezen a héten megemelte az árfolyamcélját, arra számítva, hogy a vállalat növekvő márkaértéket és licencbevételeket ér el. Ezzel szemben a Toyota – amely jobban ki van téve az amerikai vámok miatti bizonytalanságnak és az erősödő versenynek – alulteljesített, és mindössze 1,5 százalék emelkedést mutatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.