A Wizz Air Varsóból Barcelonába tartó járata a felszállás után nem sokkal visszafordult, és kényszerleszállást hajtott végre az Okecie repülőtéren — közölte elsőként a lengyel RMF.FM rádió. Az ok egy műszaki hiba volt. Szerencsére a művelet zökkenőmentesen lezajlott, senki sem sérült meg.
A Barcelonába tartó repülőgép kényszerleszállását követően az Okecie repülőtéren minden újra a megszokott keretek között zajlik. Az incidenssel kapcsolatban a varsói Chopin repülőtéren első szintű riasztást rendeltek el, amelyet a repülőgép leszállása után fel is oldottak. A többi járat változatlan menetrenddel közlekedik. A repülőgép körülbelül 6:35-kor szállt fel. Harminc perccel később visszatért Varsóba és biztonságosan landolt. A fedélzeten körülbelül 150 utas tartózkodott.
A napokban történt egy másik rendkívüli eset is egy Wizz Air-járaton, ez már Ferihegyen, a budapesti repülőtéren. Akkor egy feltételezett bűncselekmény következtében szenvedett rendkívüli késést a gép, ennek részleteiről ebben a cikkben számoltunk be:
Botrányos késés Ferihegyen: megszólalt a Wizz Air, ezért kellett lecserélni a járat személyzetét – feketelistán a balhézó utas, milliókat fizethet
Szokatlan incidens miatt nem tudott órákon át elindulni a légitársaság egyik gépe. A Wizz Air lapunknak küldött válaszában közölte álláspontját. A légitársaság megtette a szükséges lépéseket.
A Wizz Air a napokban tartott sajtóbeszélgetésen arra hívta fel a figyelmet, hogy véget ért a nyári főszezon, ezzel lezárult a légi közlekedés legforgalmasabb időszaka. A légitársaságok számára azonban máris javában készülnek a téli menetrendre.
A magyar gyökerű légitársaság rekordnyárról számolt be, több mint 24,5 millió utast szállított a teljes hálózatban, ami 10 százalékos növekedés. A május–augusztusi időszakban mintegy 120 ezer járatot teljesített, ami 7 százalékos növekedés, július óta napi 1000 járatot üzemeltetnek. A járatok kihasználtsága javult.
Nemcsak összességében, hanem Magyarországon is rekordokat döntött a vállalat: 12 ezer járaton 2,6 millió utast juttatott célba, ami 13 százalékos emelkedés. Magyarországon idén várhatóan elérik a 8 millió utast, és még szintén idén összejöhet a 60 milliomodik magyarországi utas.
A járatok pontossága (15 percnél rövidebb késés) terén 63 százalékos javulást ért el a társaság. A megcsúszott indulások száma 59 százalékkal csökkent. A jelentős, 3 óránál hosszabb késések a járatok 0,5 százalékát érintik. Magyarországon hat járatot kellett törölni. Ezekre a franciaországi tüntetések miatt volt szükség, illetve egy járat a birminghami kifutópályát eltorlaszoló, balesetes kisgép miatt nem tudott elindulni. (Az izraeli háború miatti törlések nem szerepelnek a statisztikában, a légtérlezárások valamennyi arrafelé közlekedő légitársaságot sújtották.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.