A Xiaomi új központjában elsősorban a teljesítményorientált járművekre, az elektromos járműtechnológia kutatására és fejlesztésére, valamint új járműtervezési megoldásokra fókuszálnak – adta ki közleményben a Xiaomi.
A Xiaomi újabb lépést tett a Human x Car x Home intelligens ökoszisztéma stratégiájának megvalósításában, amelynek egyik fő eleme a globális innovációs hálózat kiépítése. A világszínvonalú fejlesztésekkel a Xiaomi az intelligens vezetés és a menetdinamika területén számít jelentős áttörésekre. A kutatás-fejlesztési hálózat bővítésével pedig olyan teljesítményorientált modelleken dolgozhatnak, amelyek a menetképesség mellett a biztonsági és minőségi elvárásoknak is mindenben megfelelnek.
A Xiaomi korábban már létrehozott egy kutatási és fejlesztési központot Münchenben, amelyben körülbelül 50 alkalmazott dolgozik. A nemzetközi csapat különböző európai országokból és Kínából származó szakemberekből áll. Jelenleg további álláshelyeket hirdetnek meg, különösen autóipari és szoftvermérnökök számára.
A müncheni csapat a járművek európai szabványokhoz és előírásokhoz való hozzáigazításán dolgozik. A jármű-típusjóváhagyási szakemberek feladata a Németországban és az EU-ban szükséges engedélyek előkészítése. Iparági körök szerint a Xiaomi már tárgyalásokat folytat a német hatóságokkal.
Kínában a Xiaomi SU7 elektromos járműve jelentős eladási számokat ér el. A modell jelenleg meghaladja a Tesla Model 3-at a forgalomba helyezési statisztikákban. 2025 első félévében a vállalat 158 000 járművet szállított ki Kínában, ezzel több elektromos autót adott el, mint a BMW, a Mercedes és a Volkswagen együttesen.
Pezsgőt bonthat a kínai tech óriás: hamarosan két kontinens okostelefon-piacát fogja uralni – elektromos autói azonban behúzták a féket
A müncheni központban német mérnökök, tervezők és kutatók dolgoznak együtt a Xiaomi EV globális csapatával. A vállalat elkötelezett a tehetséggondozás iránt és nyitott, inspiráló környezetet teremt ahhoz, hogy az autó teljesítményével, önvezető funkcióival, elektromos járműplatformokkal és a jövő felhasználói élményével kapcsolatban áttörést érjen el.
A központ emellett elősegíti az együttműködést kutatóintézetekkel, miközben az intelligens mobilitási megoldások és az ökoszisztéma integrációjának felgyorsítása érdekében fontos partnerségeket alakít ki a különböző iparágak között.
A központ megnyitása mindezek mellett jelentős lépést jelent a kínai cégnek afelé, hogy globális vezetővé váljon az intelligens mobilitás terén. A Xiaomi SU7, a Xiaomi SU7 Ultra és a Xiaomi YU7 sikeres kínai piaci bevezetése után a vállalat már a 2027-es európai bevezetésre készül.
München közvetlen hozzáférést biztosít több évtizedes autóipari szakértelemhez, magyarázta a Xiaomi szóvivője. A város lehetővé teszi, hogy a nagy teljesítményű dinamika és az elektromos járműfejlesztés terén kialakult szabványokból profitáljanak. Hasonló tudásbázis felépítése egy másik helyszínen évekbe telt volna – közölte a Golem német autószakportál.
München stratégiailag is előnyösnek tűnik a Xiaomi növekvő csipigénye szempontjából. A bajor fővárosban olyan félvezetőgyártó cégek vannak jelen, mint az Infineon, a Qualcomm és a TSMC. A Xiaomi jelenleg fejleszti első saját nagy teljesítményű processzorát, az Xring O1-et.
A vállalat német egyetemekkel és ipari vállalkozásokkal kíván partnerségre lépni. Ezek az együttműködések a mobilitás és a mesterséges intelligencia területén történő innovációkat hivatottak előmozdítani.
A Xiaomi a 2025-re tervezett globális értékesítési célokat 300 000-ről 350 000 egységre emelte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.