BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A járvány után magára talált Európa egyik legnagyobb légitársasága, az Air France-KLM

Az Air France-KLM több utast szállított idén, s a bevétel és a profit is nőtt. A vártnál jobb eredmények azt jelzik, hogy Európa egyik legnagyobb légitársasága kiheverte a korábbi megpróbáltatásokat.

Az Air France-KLM a második negyedévben 7,62 miliárd eurós árbevételt jelentett az egy évvel ezelőtti 6,7 milliárd euróval szemben, ami 13,7 százalékos növekedésnek számít. A nettó nyereség 604 millió eurót ért el, míg az előző év azonos időszakában ez 324 millió euró volt. A működési árrés 9,6 százalékra nőtt a korábbi 6,3 százalékról – derül ki a légitársaság jelentéséből.

Amsterdam,-,19,July,,2014:,Travellers,To,Toulouse,In,France
AMSTERDAM - 19 JULY, 2014: Travellers to Toulouse in France are boarding an Air France KLM Cityhopper Fokker F70 at Schiphol Airport in the Netherlands.
Fotó: Shutterstock

Az első fél évben a bevétel 25,1 százalékkal, 13,95 milliárd euróra ugrott éves szinten, míg a nettó nyereség 260 millió eurót ért el, szemben az egy évvel korábbi 228 millió eurós nettó veszteséggel. A vállalat a második negyedévben 24,7 millió utast fogadott, 8,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A cég közölte: a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása, a tavalyi sztrájkok és a munkaerőhiány megoldódása után idén nyáron sokkal jobbak a feltételek a repülőtereken.

Benjamin Smith, a légitársaság vezérigazgatója szerint 

az idei szezon egyfajta tesztüzemként szolgál a jövő évre, amikor Franciaország ad otthont az olimpiai és paralimpiai játékoknak. 

Az Air France-KLM vártnál jobb eredményét ugyanakkor enyhén beárnyékolta a költségek emelkedése. Emiatt a vállalat részvényei több mint 3 százalékot estek a korai kereskedésben, amihez hozzá kell tenni: az év eleje óta mintegy 22 százalékkal erősödtek, bár a koronavírus-járvány előtt még magasabb szinten állt a cég árfolyama.

 

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a jövőben koncentráltabb lehet az eddig széttöredezett európai légi közlekedési piac, mivel a veszteségesen működő, vergődő nemzeti és regionális légitársaságokat sorra felvásárolhatják a nagyobb szereplők. Korábban a  Lufthansa megszerezte az olasz ITA Airways, az Alitalia utódjának 41 százalékát, és kisebbségi tulajdonos lett. A Norwegian Air bekebelezte a norvég piacra koncentráló Wideroe-t, és zajlik a portugál TAP privatizácója is.

A szakértők úgy vélik, hogy az elkövetkező években az európai légi közlekedési piac két részre fog szétválni: a Lufthansa, az Air France és az IAG alkotta három nagy légitársasági csoportra, amelyek felvásárolják a kisebb nemzeti légitársaságokat, valamint az olyan fapados óriásokra, mint a Ryanair, a Wizz Air és a Norwegian. Ez a folyamat az Egyesült Államokban már lejátszódott: a fő légitársaságok 86 százalékos részesedéssel rendelkeznek az amerikai piacon.

Pörög az űrturizmus: személyre szabott vendégélmény és Michelin-csillagos ételek 44 millió forintért

Már lehet jegyeket vásárolni a Celeste nevű sztratoszferikus léggömbhöz rögzített kapszulában tett utazásokra. Az előfoglalás 10 ezer euróba (nagyjából 3,7 millió forint) kerül, az utazás teljes költsége 120 ezer euró (körülbelül 44,3 millió forint). A francia Zephalto céggel utazó űrturisták a gravitáció elvesztése nélkül csodálhatják meg a Földet, miközben egy többfogásos vacsorát is elfogyaszthatnak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.