BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szakértő: nem egy ligában focizik az Appeninn és a Budapest Airport

Az elmúlt hetekben, napokban felröppent piaci pletykák szerint az Appeninn érintett lehetett a Budapest Airport felvásárlásában, Gaál Gellért, a Concorde Értékpapír Zrt. szenior részvénypiaci elemzője ugyanakkor úgy látja, hogy ha nem emelnek tőkét, a tranzakcióban való részvételük valószínűtlen.

Az Appeninn és a Budapest Airport éves árbevétele nem ugyanabban a nagyságrendben helyezkedik el, így amennyiben egy jelentős tőkeemelésre nem kerül sor, az ingatlanos cég aligha vehet részt a tranzakcióban – mondta lapunk megkeresésére Gaál Gellért, a Concorde Értékpapír Zrt. szenior részvénypiaci elemzője. A piacon napok, sőt hetek óta olyan pletykák keringenek, hogy az Appeninn valamilyen módon, de érintett lehet a légikikötő felvásárlásában. 

Az már biztos, hogy Magyarország hivatalos vételi ajánlatot tett a Budapest Airport többségi tulajdonrészének megvásárlására – ezt megerősítette a Reutersnek az eladó is. A Bloomberg úgy tudja, hogy a magyar kormány egy befektetési alapon keresztül venné meg  a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. többségi, 51 százalékos tulajdonrészét. 

BUDAPEST, HUNGARY -29 MAY 2019- View of the Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), formerly known as Budapest Ferihegy International Airport, headquarters for Wizz Air (W6).
Fotó: Shutterstock

A piaci spekuláció azonban látványosan megindult, a hazai befektetők figyelme pedig egyből az Appeninn Holding Nyrt.-re szegeződött – az ingatlanbefektetési és vagyonkezelő társaság pesti tőzsdén jegyzett részvényei pedig kilőttek a szerdai nyitást követő percekben.

Az Appeninn árfolyama a nyitás után öt perccel már több mint 10 százalékos pluszban járt a tegnap esti záróértékhez képest, a kereskedés első tíz percében pedig messze saját átlaga feletti, közel 40 millió forintos forgalmat bonyolított le a kurzus, másfél órával a harangszót követően pedig már 80 millió forint feletti érdeklődést élt meg az árfolyam.

Az Appeninn-nek 1,8 millió euró a bruttó bérletidíj-bevétele, míg a tranzakcióra 3-3,5 milliárd euró körüli összeget kellene összegyűjtenie a vevőknek – azaz a vállalatnak több mint 900 éven keresztül kellene félretennie a bruttó bérleti bevételét, hogy megvehesse a reptér 51 százalékát

– szemléltette a két cég közötti különbséget Gaál Gellért.

A reggeli ralit követően a cég papírjai iránt látványosan visszaesett az érdeklődés, a 30 napos átlag alatti forgalom mellett zajlott a papírok kereskedése, az árfolyam pedig a 271–273 forintos szint környékén stabilizálódott.

javított_Az Appeninn árfolyama 5 napos
Hatalmasat ugrott nyitás után a kurzus, majd jött a korrekció.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felvásárlásával kapcsolatos piaci híresztelésekkel kapcsolatban lapunk megkereste az Appeninn Holdingot is, de cikkünk megjelenéséig megkeresésünkre nem érkezett válasz a vállalattól.

Az Appeninn részvényei számára nem idegen jelenség a spekuláció: a vállalat papírjai 2017-ben pár hónap leforgása alatt megötszörözték árfolyamukat, míg a cég kurzusa az idén már több mint 80 százalékot erősödött annak ellenére, hogy a társaság az idén osztalékot sem fizet.

Rendkívüli: a magyar állam vételi ajánlatot tett a Budapest Airportra – visszavásárolhatják a ferihegyi repteret

A Bloomberg szerint a magyar állam 51 százalékos tulajdonrészt szerezne a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben. Hosszú évek próbálkozása után a magyar kormány most tényleg visszavásárolhatja a Budapest Airport többségi tulajdonát.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.