BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szakértő: nem egy ligában focizik az Appeninn és a Budapest Airport

Az elmúlt hetekben, napokban felröppent piaci pletykák szerint az Appeninn érintett lehetett a Budapest Airport felvásárlásában, Gaál Gellért, a Concorde Értékpapír Zrt. szenior részvénypiaci elemzője ugyanakkor úgy látja, hogy ha nem emelnek tőkét, a tranzakcióban való részvételük valószínűtlen.

Az Appeninn és a Budapest Airport éves árbevétele nem ugyanabban a nagyságrendben helyezkedik el, így amennyiben egy jelentős tőkeemelésre nem kerül sor, az ingatlanos cég aligha vehet részt a tranzakcióban – mondta lapunk megkeresésére Gaál Gellért, a Concorde Értékpapír Zrt. szenior részvénypiaci elemzője. A piacon napok, sőt hetek óta olyan pletykák keringenek, hogy az Appeninn valamilyen módon, de érintett lehet a légikikötő felvásárlásában. 

Az már biztos, hogy Magyarország hivatalos vételi ajánlatot tett a Budapest Airport többségi tulajdonrészének megvásárlására – ezt megerősítette a Reutersnek az eladó is. A Bloomberg úgy tudja, hogy a magyar kormány egy befektetési alapon keresztül venné meg  a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. többségi, 51 százalékos tulajdonrészét. 

BUDAPEST, HUNGARY -29 MAY 2019- View of the Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), formerly known as Budapest Ferihegy International Airport, headquarters for Wizz Air (W6).
Fotó: Shutterstock

A piaci spekuláció azonban látványosan megindult, a hazai befektetők figyelme pedig egyből az Appeninn Holding Nyrt.-re szegeződött – az ingatlanbefektetési és vagyonkezelő társaság pesti tőzsdén jegyzett részvényei pedig kilőttek a szerdai nyitást követő percekben.

Az Appeninn árfolyama a nyitás után öt perccel már több mint 10 százalékos pluszban járt a tegnap esti záróértékhez képest, a kereskedés első tíz percében pedig messze saját átlaga feletti, közel 40 millió forintos forgalmat bonyolított le a kurzus, másfél órával a harangszót követően pedig már 80 millió forint feletti érdeklődést élt meg az árfolyam.

Az Appeninn-nek 1,8 millió euró a bruttó bérletidíj-bevétele, míg a tranzakcióra 3-3,5 milliárd euró körüli összeget kellene összegyűjtenie a vevőknek – azaz a vállalatnak több mint 900 éven keresztül kellene félretennie a bruttó bérleti bevételét, hogy megvehesse a reptér 51 százalékát

– szemléltette a két cég közötti különbséget Gaál Gellért.

A reggeli ralit követően a cég papírjai iránt látványosan visszaesett az érdeklődés, a 30 napos átlag alatti forgalom mellett zajlott a papírok kereskedése, az árfolyam pedig a 271–273 forintos szint környékén stabilizálódott.

javított_Az Appeninn árfolyama 5 napos
Hatalmasat ugrott nyitás után a kurzus, majd jött a korrekció.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felvásárlásával kapcsolatos piaci híresztelésekkel kapcsolatban lapunk megkereste az Appeninn Holdingot is, de cikkünk megjelenéséig megkeresésünkre nem érkezett válasz a vállalattól.

Az Appeninn részvényei számára nem idegen jelenség a spekuláció: a vállalat papírjai 2017-ben pár hónap leforgása alatt megötszörözték árfolyamukat, míg a cég kurzusa az idén már több mint 80 százalékot erősödött annak ellenére, hogy a társaság az idén osztalékot sem fizet.

Rendkívüli: a magyar állam vételi ajánlatot tett a Budapest Airportra – visszavásárolhatják a ferihegyi repteret

A Bloomberg szerint a magyar állam 51 százalékos tulajdonrészt szerezne a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben. Hosszú évek próbálkozása után a magyar kormány most tényleg visszavásárolhatja a Budapest Airport többségi tulajdonát.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.