Léket ütött a Carlsberg tavalyi éves eredményébe az Oroszországból való kényszerű kivonulás, a dán sörgyártó 2023-ra vonatkozóan 5,8 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el az orosz érdekeltségek leírása miatt. A vállalat azon piacain, melyeken ezek után is jelen lesz, 1,1 milliárd dolláros nyereséget ért el, ami éves viszonylatban 5 százalékos csökkenést jelent, ennek hátterében elsősorban a számukra kedvezőtlenül alakuló devizapiaci mozgások állnak.          

Kaunas,,Lithuania,-,27,December,,2020:,Can,Of,Carlsberg,Beer
A kényszerű oroszországi kivonulás rányomta a bélyegét a Carlsberg tavalyi évére.
Fotó: Shutterstock

A 2023-as évben a vállalat kiigazított üzemi eredménye 1,6 milliárd dollár, bevétele pedig éves viszonylatban 4,7 százalékos emelkedést jelentő 10,6 milliárd dollár volt, ami az elemzői konszenzusnál magasabb számokat jelent. A Carlsberg üzemi marzsa ugyanakkor⁠⁠ a korábbi 16,3 százalékról 15,1-re  szűkült. 

A cég az elkövetkező időszakra bizakodó előrejelzést adott: 2024-ben 1-5 százalék közti üzemi eredménynövekedésre számít, hosszú távon pedig 4-6 százalék közti bevételbővülést vizionál, megemelve ezzel a korábban közzétett eredménycéljait. 

A Carlsberg a közeljövőben lendületes reklámkampányt indíthat majd Kínában és Vietnámban, hogy növelni tudja ottani eladásait, főként prémiumszegmensének forgalmát kívánja magasabb hőfokra hevíteni.

A vártnál optimistább előrejelzések hatására a gyorsjelentés közzétételét követően ⁠⁠ 3,3 százalékkal erősödött a cég részvényárfolyama, 10 százalékosra nyújtva ezzel a papírok idei raliját.    

A Carlsberg árfolyama 1 év
Nagyot erősödött az idén a Carlsberg árfolyama, az elmúlt egy évre visszatekintve azonban nem olyan biztató a kurzus képe

A vállalat közleményében hozzátette: a Carlsberg a mai nappal egy 144 millió dolláros részvény-visszavásárlási programot indít, az idei évre pedig egy 995 millió dolláros, azaz egy részvénye vetítve 3,89 dolláros osztalékfizetést is kilátásba helyezett

A következő tíz évben is lesz söre Szoboszlai Dominik csapatának

A Carlsberg sörmárka és a Liverpool labdarúgóklub újabb 10 évvel meghosszabbította a már 30 évre visszanyúló támogatói megállapodását. Az 1992-ben aláírt partnerség megújításával a Premier League történetének leghosszabb, 42 évet felölelő együttműködése jött létre.