- Mekkora igény mutatkozik a Miles & More MKB Hitelkártya iránt?
- Az októberi tizennyolcadikai bevezetés óta több ezer igénylés érkezett bankunkhoz, illetve a Lufthansa légitársasághoz. Az igénylők hozzávetőlegesen kétharmada korábbi Lufthansa-törzsutas, egyharmaduk pedig a kártya igénylését követően vált, illetve válik automatikusan törzsutassá. Ha a kártyát Lufthansa törzsutasa választja, akkor nem kérünk tőle semmilyen adminisztrációt: ha valaki csak egyet repült már a Lufthansával, már akkor is százezer forintos keretre jogosult, a legmagasabb – senator – kategóriába tartozó utasok pedig azonnal hozzájutnak a legmagasabb, kétmilliós kerethez.
- Milyen csatornákon szereztek az ügyfelek ezekről a lehetőségekről tudomást?
- A kártya bevezetése kapcsán az MKB Bank médiakampányt indított, illetve a Lufthansa megkereste a potenciális ügyfeleket DM-levélen keresztül, és végzett utánkövető hívásokat is.
- Leginkább milyen utazásokhoz használják a kártyát az ügyfelek?
- Bár pontos költési statisztikáink még nincsenek, elmondható, hogy az ügyfelek jó része általában üzleti célú utakkal gyűjti a mérföldjeit. Amikor azonban ezek beváltására kerül a sor, akkor a leggyakrabban ők sem business osztályra váltják a jegyet, különösen Európán belül. Ez azért van így, mert a kontinensen belül a business osztály előnye nem is elsősorban a kiszolgálás minőségében járó különbség, hanem az, hogy a jegy bármikor – akár az utazás előtt egy nappal is – visszaváltható. Ha pedig valaki a nyári szabadságát tervezi, akkor ezt az opciót feltehetően nem használja ki, hiszen az utazás időpontja kellő bizonyossággal adott.
- Ha az ügyfél nem a business osztályon használja fel a pontjait, meddig terjednek a lehetőségei?
- Ebben az esetben a Lufthansának nagyon kedvező az ajánlata: 15 ezer mérföldért gyakorlatilag bármelyik európai városba el lehet repülni, 50 ezerért bármelyik észak-amerikai városba, 70 ezerért pedig akár Szingapúrba is. Ez pedig gyakorlatilag azt jelenti, hogy – figyelembe véve a nyolcezer mérföldes welcome bónuszt – az ügyfél vesz egy plazmatévét, és már meg is van az európai útja.
- Honnan tudhatja meg az ügyfél, hogy pontosan mire használhatja a pontjait?
- A Miles & More internetes honlapján minden elérhető, és néhány kattintással a teljes beváltási spektrum megtalálható. Itt az ügyfél el is döntheti, mire váltja be a mérföldekben kifejezett kedvezményt: lefoglalhatja a szállodai szobát, elintézheti az autóbérlést, és természetesen rendelhetők ajándéktárgyak is. Természetesen repülőjegy rendelésének a lehetősége is adott, nemcsak a kártyabirtokos számára, hanem bárki másnak. Én például a húgomnak rendeltem a közelmúltban ajándékjegyet: a kedvezményezettnek tehát nem is kell jelen lennie, hanem egy azonosító segítségével – ami például lehet az útlevélszáma – átveheti a jegyét a reptéren.
- Mi az, ami miatt leginkább megéri az ügyfélnek Miles & More kártyabirtokosnak lenni?
- A tipikus kártyás költéseknél – amelyek a statisztikai adatok szerint egyre elterjedtebbek Magyarországon is – az ügyfélnek a tranzakcióból a kényelmi szempontokon kívül egyéb haszna nincsen. Ha viszont a Miles & More kártyáját használja, az ingyenes és kényelmes tranzakción túl a költésének mértékével arányos mennyiségű ponthoz is jut, amit arra használ föl, amire szeretne. Ráadásul erre kényelmesen, minden külön adminisztráció nélkül, interneten nyílik lehetősége.
- Miért jó a banknak ez a kártya, hiszen az elmondottak alapján komoly többletköltségeket termel?
- A mai ügyfelek többségének a tárcájában már több bankkártya is alkalmazásra készen áll: ha viszont a kliens tudja, hogy a Miles & More kártya használatából külön haszna származik, előbb-utóbb igyekszik majd erre a plasztikra csoportosítani tranzakcióit. Ez pedig számunkra azt jelenti, hogy az egy kártyára eső forgalom az átlagosnál nagyobb.
- Milyen kiegészítő szolgáltatások kapcsolódnak a Miles & More kártyához?
- A kártyához jár egy díjmentes utazási biztosítás (betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás), egy díjmentes hitelfedezeti életbiztosítás, amellett, hogy ez a kártya mindent tud, amit egy klasszikus hitelkártyának tudnia kell.
- Mekkora a potenciális ügyfélkör, és miért éppen a Lufthansát választották együttműködő partnerként?
- A Miles & More törzsutasprogramnak több mint 60 ezer tagja van, és azt gondoljuk, reális célkitűzést jelent, hogy ezeknek az utasoknak 25-30 százaléka előbb-utóbb rendelkezzen a hitelkártyánkkal: persze a potenciális ügyfélkört bővítik azok az ügyfelek is, akik még nem tartoznak a törzsutaskörbe, hanem az MKB Bankon keresztül csatlakozva választják ezt a konstrukciót. A Lufthansa a legerősebb külföldi légitársaság Magyarországon, és közel akkora piaci résszel bír, mint az itthon vezető Malév. A két nagy szereplő után viszont nagy az űr, tehát a többi versenyző már egyenként jóval kisebb dominanciával bír.
- A társmárkás (co-branded) hitelkártyák növekvő népszerűségnek örvendenek a hazai piacon. Tervezi-e az MKB Bank, hogy a meglévő együttműködések mellett újabbakat is köt majd?
- Az MKB Bank ebből a szempontból is igen stabil háttérrel rendelkezik. Nagyon jól működő együttműködést folytatunk a Lufthansa mellett a T-Mobile-lal, és persze meg kell említenem az MKB - Euroleasinggel közös kártyánkat is. Természetesen vannak elképzeléseink új partnerek bevonásáról, de ezekről jelenleg még korainak tartom bővebben nyilatkozni. Azt viszont látni kell, hogy a leegyszerűsített, korlátozott plasztikok piaca a jövőben fokozatosan szűkülni fog Magyarországon, és megnő az igény a minőségi szolgáltatásokat nyújtó, klasszikus, dombornyomott hitelkártyák iránt.
- Az az ügyfélkör, aki a klasszikus, minőségi szolgáltatásokat nyújtó hitelkártyákat kedveli, gondolom, kockázati szempontból is kedvezőbb megítélés alá esik.
- Természetesen, és ez az árban is tükröződik: a csak vásárlásra használható, alacsony hitelkerettel igényelhető kártyákat bőven 30 százalék feletti THM-mel tudják odaadni a bankok, míg a mi kártyáink jóval ezen árszint alatt mozognak. Ezt azért tehetjük meg, mert az ügyfélkörünk pénzügyi értelemben jóval tájékozottabb, mint az alapszolgáltatásokat tudó plasztikokkal megcélzott szegmens.
- Miért éppen a MasterCardra esett a választás a partnerként szóba jöhető társaságok közül?
- A Miles & More kártya bevezetéséhez kapcsolódóan rengeteg feladatot kellett megoldanunk, és a MasterCard döntött úgy, hogy ezeknek mögé tud állni. Mellettük szólt az is, hogy piacvezetők Magyarországon, és a legjobb feltételeket is ők ajánlották számunkra. Nem szabad figyelmen kívül hagyni persze azt sem, hogy korábban is nagyon kedvező tapasztalatokra tettünk szert a MasterCarddal folytatott együttműködés során.
- Azoknak az ügyfeleknek, akik nem törzsutasok a Lufthansánál – tehát a bankban igénylik a kártyát –, milyen igénylési feltételekre kell felkészülniük?
- A lojális MKB-ügyfeleknek – tehát akik mondjuk a nagy betéteseink közé tartoznak, régi számlavezetőink, vagy éppen lakáshitellel rendelkeznek a banknál – gyakorlatilag minden további procedúra nélkül megajánljuk a kártyát és a hozzá tartozó hitelkeretet. Ha az MKB Bank számára is új ügyfélről van szó, akkor a jövedelemigazolás és egy közüzemi számla többnyire elegendő lehet a bírálathoz. A hitelkeret összegét illetően hüvelykujjszabályként annyi elmondható, hogy általában a havi nettó jövedelem másfél-kétszereséig megyünk el, de természetesen a konkrét összeg mindig az egyedi eset függvénye. Nagyon fontosnak tartom megemlíteni, hogy a Miles & More kártya igényléséhez – hasonlóan a többi hitelkártyánkhoz – az ügyfélnek nem szükséges folyószámlával rendelkeznie, és újat sem kell nyitnia.
- Mindezek tükrében miért éri meg az MKB Banknak fenntartani ezt a számára drága, az ügyfélnek viszont igen kedvező terméket?
- Annak ellenére, hogy a Miles & More kártyát használó ügyfél semmilyen más formában sem kell hogy kötődjön a bankhoz, a termék számunkra is nagyon komoly hozzáadott értéket képvisel. Ha ugyanis az ügyfél látja, hogy bankunknál minőségi, személyre szóló szolgáltatást kap kedvező áron, akkor az egyéb pénzügyi szolgáltatások igénylésénél is a mi termékeinket veszi majd először górcső alá. Ez pedig hozzásegítheti az MKB Bankot ahhoz, hogy a jelenleginél is dominánsabb szereplő legyen a lakossági piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.