Az, hogy kormány ritka keményen viselkedett a fővárossal az elmúlt hónapokban, és sokáig szinte semmit nem adott a BKV-ra, hosszú távon akár még pozitív eredménnyel is járhat. Már a rövid távú hatása is megvolt: a főváros és a pénzügyi számításokért gyakran felelős Budapesti Közlekedési Központ olyan profin kezdte el tervezni a menekülést a csődveszélytől, hogy öröm volt olvasni a részeredményt. Több száz oldalas, jól elkészített háttértanulmányok, a lehetséges gazdasági, társadalmi és politikai hatások feltérképezése, több alternatív megoldási lehetőség felvázolása – valóban, mint ha nem is egy olyan országban élnénk, ahol még mindig az a tizennyolcadik századi divat lenne a közpénzből fenntartott cégeknél, hogy aki jóban van az állammal, túlél, aki nem, az nem. A kormány kemény volt, és ezzel elérte, hogy a főváros megkeresse, hol lehet gazdaságosabbá tenni a BKV-t, merre vannak belső tartalékok, és hol kell külső segítség. Ha mást nem is, ezt meg lehet tapsolni: az ország egyik legnagyobb, nem magánszférabeli cégéről elkezdtek üzleti alapon gondolkozni.