BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A BYD már javában gyártja Magyarországnak a csúcsmodern elektromos buszokat, jövőre már meg is érkeznek: Kínában mutatták be őket – fotók

A budapesti flotta a BKK igényei alapján készül. Kaposvár után a fővárosban is forgalomba állnak a Qingdaóban gyártott járművek.

Elkészültek az első tisztán elektromos hajtású BYD eBus B12 városi autóbuszok abból a több mint ötvendarabos flottából, amelyet a jövő évtől kezdve az ArrivaBus üzemeltet majd Budapesten az erre vonatkozó szolgáltatásmegrendelési tender győzteseként – írja a Magyarbusz.info.

forgalomba állnak
Hamarosan Budapesten is forgalomba állnak a BYD-buszok

A BKK előírásainak megfelelő kivitelben gyártott járművek első fotói a BYD csingtaói gyárából érkeztek, ahol már gőzerővel zajlik a Budapestre szánt járművek sorozatgyártása. A BYD komáromi gyáregysége kapacitáshiány miatt nem tudta vállalni a széria legyártását, illetve a megrendelés felvételekor a BYD újgenerációs Blade akkumulátoraival szerelt B12 típus még nem szerepelt a magyarországi gyártásprogramban.

A Budapest számára készülő zéró emissziós járműveket az ArrivaBus képviseletében Körmendi Anikó ügyvezető és a vállalat műszaki szakemberei a napokban személyesen is megtekintették a BYD üzemében tett látogatásuk során. A szerződéses kötelezettségként előírt helyszíni inspekció során a 

magyar félnek lehetősége nyílt a gyártási folyamat részletes áttekintésére, valamint az első elkészült példány alapos vizsgálatára és műszaki átvételére is.

A látogatás fontos mérföldköve a projektnek, hiszen a budapesti széria több, kifejezetten a BKK és a magyar főváros hatóságai által meghatározott műszaki paraméter szerint készül, amelyek a BYD nemzetközi gyakorlatától több ponton is eltérnek.

Ezek közé tartoznak például a hazai előírások szerinti utastájékoztató és kamerarendszerek, az eltérő klímarendszer-beállítások, a téli-nyári akkumulátorüzem optimalizálása, valamint a budapesti peronmagassághoz illeszkedő ajtókiosztás és padlómagasság. 

BYD-buszok forgalomba állnak: mit néztek meg a magyarok? 

A gyártásközi vizsgálat során a magyar szakemberek ellenőrizték többek között a szerkezeti összeszerelés minőségét, a beépített komponensek megfelelőségét, valamint egyeztették a sorozatgyártás további ütemezését is. A mostani helyszíni ellenőrzés eredményes lezárása gyakorlatilag megnyitotta az utat a teljes széria összeszerelésének befejezése és az első példányok kiszállítása előtt. 

Az ArrivaBus által beszerzett új flotta a tartalékokkal együtt összesen 82 darab tisztán elektromos hajtású, teljes hosszban alacsonypadlós BYD autóbuszból áll majd.

A kontingens nagyobbik részét kitevő újgenerációs BYD eBus B12 szóló villanybuszból 58 darab érkezik, ami a típus egyik legnagyobb darabszámú megrendelése eddig Európából. A 12 méteres szóló buszok 87 fős befogadóképességgel, ezen belül 32 ülőhellyel rendelkeznek majd. A 2023-as brüsszeli Busworld Europe kiállításon bemutatott európai piacos B12 jelenleg a BYD legkorszerűbb városi autóbusza. 

A számos műszaki újítás közül is kiemelendők a BYD saját fejlesztésű, Blade fantázianevű, fokozott tűzbiztonságú lítium-vasfoszfát (LFP) vontatási akkumulátorai, amelyek többségét a padlóvázba integrálták. 

Ez az építésmód alacsony tömegközéppontot és kiváló stabilitást eredményez. A budapesti rendeltetésű példányokba 491 kWh összkapacitású akkucsomag kerül, ami tekintélyes hatótávot ígér egy feltöltéssel, a jármű átlagos energiafogyasztása ugyanis mindössze 0,65 kWh/km, amit a gyártó szerint mostanra már valós forgalmi körülmények között végzett tesztek is igazolnak.

Kaposváron is BYD-buszok vannak

 A kínai BYD szállíthatja a kaposvári tömegközlekedésbe kerülő új villanybuszokat, miután közel egymilliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot adott a német MAN-nál. A döntés nemcsak az ár, hanem a jobb hatótáv, magasabb férőhelyszám és hosszabb garancia alapján született meg – írta a Magyarbusz.Info.

Kaposvár újabb járműbeszerzési eljárása zárult eredményhirdetéssel: ezúttal a város által kiírt, szóló és csuklós villanybuszokra vonatkozó tenderen hirdettek győztest. A tender 10 darab háromajtós, 12 méteres szóló, valamint 3 darab négyajtós, csuklós, alacsony padlós elektromos városi buszra vonatkozott, további 3 szóló és 1 csuklós jármű lehívási lehetőségével. A BYD nettó 3,696 milliárd forintos ajánlattal pályázott az összesen 17 jármű szállítására.

Már egy biciklinél is olcsóbban adja az autót a Szegedre költöző kínai Byd
Az elektromos autók piaca kezd kísértetiesen hasonlítani a mobiltelefonok piacának 2010-es évekbeli helyzetére. A fogyasztói elvárások az újdonságtól az érték felé tolódtak el. A BYD folyamatos árcsökkentései azt jelzik, hogy van jócskán még tartalék a kínai óriás árrésében.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.