A Tesla legnagyobb riválisa, a kínai BYD elektromos autógyártó hétfőn bemutatta fejlett önvezető rendszerét – amelyet szerényen „Isten szemének” keresztelte –, ezzel párhuzamosan pedig bejelentették, hogy a robotpilótát a teljes modellpalettájukra be akarják vezetni.
A BYD saját fejlesztésű vezetési rendszere az autógyártó tömegmodelleit olyan, általában csak az előkelőbb kategóriájú elektromos járművekben megtalálható funkciókkal ruházná fel, mint például az okostelefonokon keresztül történő távoli parkolás és az autonóm előzés az utakon.
Az autonóm vezetés többé ár nem luxus, hanem alapvető eszköz lesz az utakon, mint a biztonsági öv vagy a légzsákok
– nyilatkozta Wang Chuanfu alapító hétfőn a Financial Timesnak a BYD sencseni központjában tartott bemutató után.
A BYD a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában a legnagyobb EV-gyártójává vált azáltal, hogy megfizethető árú járművek széles választékát kínálja, amelyeket magasan vertikálisan integrált ellátási láncának felhasználásával gyárt.
Azonban a vállalat lassú előrehaladását az önvezető képességek fejlesztése terén már régóta az egyik legnagyobb hiányosságának tekintik.
Az „Isten szemének” bevezetése azonban új lendületet adhat a vállalatnak, miközben a Tesla jelenleg a pekingi hatóságokat próbálja meggyőzni arról, hogy Kínában is engedélyezzék saját, már kipróbált önvezető rendszerét.
Az önvezető rendszer mellett a vállalat hétfőn csatlakozott helyi vetélytársaihoz – a Geely, a Great Wall Motor és a Stellantis partnere, a Leapmotor autógyártókhoz –, amelyek a DeepSeek nevű kínai start-up nemrég bemutatott mesterséges intelligencia modelljét is bevezetnék a járműveikbe.
Elemzők szerint a DeepSeek, amely a múlt hónapban megdöntötte a mesterséges intelligencia terén fennálló amerikai fölényről szóló feltételezéseket, várhatóan lehetővé teszi majd a kínai autógyártók számára, hogy nagyobb teljesítményű funkciókat kínáljanak, a kifinomultabb hangutasításoktól az útvonaltervezésig.
Dörzsölhetik a kezüket Szegeden: a BYD lenyomta a Teslát
Jelentősen nőtt az elektromos és hibrid autók uniós kereskedelme 2017 és 2023 között az Eurostat gyűjtése alapján. Tavaly az unióba importált összes autó csaknem 43 százaléka elektromos vagy hibrid volt, ami jelentős növekedés a 2017-es 8 százalékhoz képest. Az EU e-autó exportja a 2017-es autókivitel 2 százalékáról 2023-ra a teljes export 26 százalékára ugrott, ez 24 százalékpontos növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.