
Keleten terjeszkedik a Volkswagen Haszonjárművek: a költségcsökkentést új piacok megszerzésével párosítaná
A Volkswagen Haszonjárművek folytatja költségcsökkentési erőfeszítéseit az idén, egyidejűleg új piacokra törekszik megújult portfóliójával, megjelenik például Ausztráliában, Új-Zélandon, Hongkongban és Indonéziában – közölte a cég csütörtökön.

Az elmúlt évben a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) megújította járműkínálatát, a 2024-ben bemutatott számos új modell – köztük három világpremier – lehetővé teszi, hogy a Volkswagen Haszonjárművek történelmének legjobb termékportfóliójával rendelkezzen – írták a közleményben.
A teljesen elektromos ID. Buzz, Transporter és Caravelle modellek 2025-ben a kiszállítások két számjegyű százalékát teszik majd ki
– jelentette ki Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek értékesítésért, marketingért és aftersalesért felelős igazgatótanácsi tagja, aki célként jelölte meg, hogy 2025-ben a termékkínálatot nemzetközivé tegyék.
Ez a terjeszkedés jelentősen hozzájárul majd a teljesen elektromos járművek arányának növeléséhez a flottában.
A társaság 2024-ben 15,12 milliárd euró árbevételt ért el, ezzel tartotta az előző évi szintet annak ellenére, hogy az értékesítés 4 százalékkal, 404 ezer darabra csökkent.
Visszafogja a kiadásait a Volkswagen
A működési eredmény az átszervezési intézkedések miatt 743 millió euróra csökkent az előző évi 873 millió euróról – ismertették, megjegyezve, hogy a 2022-es eredményt (527 millió eurót) még mindig jelentősen meghaladja.
A vállalat az idén következetesen folytatja költségcsökkentési erőfeszítéseit minden területen – hangsúlyozták a közleményben.
Tájékoztattak arról is, hogy a hannoveri márka jubileumot tart az idén: 75 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról az első legendás VW Bus modell, amely immár Európa leghosszabb ideje gyártott haszonjárműve.
Vámháború: az autógyártók az USA-ba költöznének – ehhez azonban tisztázni kellene Washington terveit
Trump politikai játszmái sikeresek a kormányokkal szemben, ám a vállalatok jobban örülnének az egyenes beszédnek. A Volkswagen például gyorsan amerikai sikerre cserélné németországi kudarcait, a Fehér Ház átláthatatlan kereskedelmi stratégiája azonban megnehezíti ezt.





